HP-partners moeten niet mopperen dat de vendor meer salesmensen gaat aannemen. Dat was het verhaal dat ceo Mark Hurd vanmiddag tijdens de Preferred Partner Conference in Barcelona vertelde aan de verzamelde business partners.
HP wil de eigen verkoopafdelingen versterken omdat het bedrijf tot de conclusie is gekomen dat ruim twintig procent van de wereldwijde omzet in de top van de markt zit. Letterlijk zei Hurd: “De boodschap is niet: HP gaat meer direct doen. Het gaat er om dat we meer kansen creëren in de markt. Als je een trouwe partner bent, dan ben je blij voor ons wanneer dit lukt.”
Hurd kon niet persoonlijk op de Preferred Partner Conference aanwezig zijn maar voerde op video een toneelstukje voor twee heren op met VP Solutions Partner Organization Jim McDonnel. Volgens Hurd gaat het goed met de omzet van het bedrijf, maar niet fantastisch. “Het komende jaar blijven we ons concentreren op groei, winstgevendheid en klantentevredenheid. Wat ik van de partners verwacht? Verkoop! Het liefst heb ik natuurlijk partners die alleen maar HP verkopen, die echt een verlengstuk zijn van ons. Ik weet heus wel dat het niet altijd makkelijk is om zaken met ons te doen. De berichten dat we te bureaucratisch zouden zijn, bereiken mij heus wel. Ik wil daar dit over zeggen: het is niet ons streven een bureaucratisch bolwerk te zijn.”