Het tekort in de arbeidsmarkt zorgt ervoor dat bedrijven steeds vaker komen met creative manieren om ict'ers te werven. Computable vroeg tijdens een rondetafelgesprek wat nu de beste manier van werven is.
De deelnemers:
Adri Geuze It’er Kadenza |
Jeroen Blankendaal Algemeen directeur Kadenza |
Kirsten Leavitt – van Loozen It’er Priox |
Mireille d’Hamecourt HR-adviseur SPS |
Paul Dirven CEO Aia Software |
Roland van Aggelen IT Recruitment manager Forexx |
Ronald Schaap Algemeen directeur PQR |
De stellingen:
"De eisen aan de mensen zijn wel hoog, maar dat moet wel. We zeggen tegen onze klanten dat we specialisten leveren"
Mireille d' Hamecourt
"We vergelijken BI vaak met de hersenen van het bedrijf. Door wie laat je je helpen als er iets mis is. Door die chirurg die het al 100 x gedaan heeft, of de dokter die net is afgestudeerd."
Jeroen Blankendaal
"Werknemers gaan wel solliciteren, maar je zult de ict'er niet aan je binden"
Mireille d'Hamecourt
"Als je net nieuw bent is het leuk om een autootje te krijgen. En het maakt dan niet uit hoe groot ie is. Je moet je wel verplaatsen in de doelgroep"
Paul Dirven
"Vertrouwen van de werkgever is belangrijk. Ik maak de afspraken met mijn klanten en niet met mijn manager".
Kirsten Leavitt – van Loozen
"Ik wil weten wat er inhoudelijk van me gevraagd wordt en wil inhoudelijk vacatures kunnen bereiken. Ik zie dit als een stunt".
Adri Geuze
"Als gespecialiseerd bedrijf is er maar een beperkte groep mensen waar je uit kunt putten. Wij kennen deze mensen niet, maar vaak kennen ze ons wel."
Ronald Schaap