Viacom en Adobe Systems hebben een strategische alliantie aangekondigd voor het ontwikkelen en distribueren van Viacom’s exclusieve content met behulp van het Adobe® Engagement Platform. Door deze overeenkomst wordt Adobe Viacom’s ‘preferred technology provider’ en levert het tools om interactieve online video-oplossingen en rijke media-content te beheren. Hierdoor wordt het voor Viacom mogelijk om beelden en geluid uit televisieprogramma’s, speelfilms en van internet op een aantrekkelijke manier te presenteren aan een online en mobiel publiek. Daarnaast zullen de twee bedrijven ook gaan samenwerken om nieuwe-media-applicaties te ontwikkelen met Viacom’s exclusieve content en Adobe’s nieuwe-generatie ontwikkelingstools en cross-platform client-software.
Met behulp van interactieve en effectieve applicaties en media kan de aandacht van het publiek beter vastgehouden worden. Het Adobe Engagement Platform is daar een uitstekende basis voor. Door het bereik van Acrobat Reader® en Adobe Flash Player®, die geïnstalleerd zijn op meer dan 600 miljoen PC’s en apparaten wereldwijd, zorgt het Adobe Engagement Platform ervoor dat bedrijven klanten kunnen bereiken ongeacht welk medium zij gebruiken.
“De samenwerking met Adobe is een belangrijke stap in het aanbieden van de meest robuuste en toonaangevende online en mobiele video-applicaties. Wij zijn zeer verheugd dat we nauw gaan samenwerken met Adobe, een innovatief bedrijf met een enorme staat van dienst”, zegt Tom Freston, president en CEO van Viacom.
Viacom zal Flash video inzetten als een interactieve online video-oplossing en exclusieve merkeigen content leveren aan mobiele telefoons via FlashCast®-kanalen. Flash video levert veilige videobeelden van hoge kwaliteit. FlashCast is een flexibele client/server-oplossing waarmee op een effectieve manier rijke, intuïtieve en merkeigen informatie op mobiele apparaten kan worden aangeleverd en beleefd. Met behulp van Adobe’s technologie ontwikkelt Viacom ook nieuwe applicaties die gebaseerd zijn op programma’s van MTV, Comedy Central, Spike TV en Nickelodeon.
“Adobe en Viacom hebben dezelfde visie als het gaat om het delen van Viacom’s succesvolle programmering en content met het online en mobiele publiek”, zegt Bruce Chizen, CEO van Adobe. “Met deze samenwerking en het Adobe Engagement Platform zal Viacom sneller nieuwe mogelijkheden vinden voor het creëren en distribueren van digitaal entertainment, ongeacht welk besturingssysteem, browser of apparaat het publiek gebruikt.”
De bedrijven hebben geen informatie vrijgegeven aangaande potentiële lanceringen of financiële afspraken.