Door de toenemende globalisering zijn de markteisen snel veranderd, is de concurrentie fors toegenomen en wenst de klant real-time informatie. Voor multinationals is het van belang de bedrijfskosten zo laag mogelijk te houden en business- en managementinformatie sneller toegankelijk te maken. Het zogeheten SAP ‘Harmonization and Consolidation’ programma van Siemens Business Services doet beide: het reduceert de ERP-kosten aanzienlijk en genereert de vereiste informatie.
Siemens Business Services maakt in dit programma gebruik van haar kennis op het gebied van SAP-consolidatie. De belangrijkste factor bij het reduceren van de ERP-kosten en het genereren van de juiste business- en managementinformatie is het wereldwijd harmoniseren en consolideren van diverse SAP-platforms, infrastructuren en de bijbehorende support- en beheerfuncties. De kosten voor implementatie, onderhoud en gebruik van ERP worden tot een minimum gereduceerd door dubbele kostenfactoren zoveel mogelijk te elimineren.
Een bewijs voor het succes van dit programma is Siemens zelf. Siemens heeft maar liefst 250 afzonderlijke SAP-systemen van 12 divisies in meer dan 70 landen geconsolideerd. Deze wereldwijde consolidatie leidde tot een 90% standaardisatie en een vermindering van 50% op de SAP-gerelateerde ICT-kosten. IT- dienstverlener Siemens Business Services heeft op deze wijze de weg vrij gemaakt voor harmonisatie van end-to-end-processen, het delen van wereldwijde best practices en het minimaliseren van de operationele kosten door gebruik te maken van één team en één standaardaanpak.
Met dit SAP ‘Harmonization and Consolidation’ programma zijn de diensten beschikbaar voor de hele waardeketen (advies – ontwerp – bouw – exploitatie – onderhoud), waaronder project- en programmamanagement, rollout, integratie, change management, training en applicatiemanagement. SBS beschikt over ervaring op alle niveaus van Global Business Solutions: van IT-consolidatie en volledige procesharmonisatie en –standaardisatie tot verschillende besparingsniveaus voor totale SAP-kosten.