Distributeur Logix heeft onlangs twee grote securitypartijen aan het portfolio toegevoegd. Alle enterpriseproducten van zowel Symantec als McAfee worden per 1 juli via Logix aan resellers verkocht.
Als value added distributeur (vad) gaat Logix zich niet bezighouden met de verkoop van volumeproducten. “Met McAfee kunnen we dat wel, wij mogen namelijk hun hele portfolio verkopen”, zegt Piet Zwaan, general manager bij Logix Nederland. “Maar wij kiezen er bewust voor om ons alleen op hun enterpriseproducten te richten. Bij Symantec deden we al hun storageproducten al en daar voegen wij nu hun enterprise-securityproducten aan toe. Daar staat echter wel tegenover dat wij hun lijn met volumeproducten hebben verloren. We kunnen nu dan ook trots melden dat Logix afscheid heeft genomen van de volumeverkoop.”
Breder kanaal
Azlan was als vad altijd al actief, maar door de overname door Tech Data en daaraan gekoppeld de volumeverkoop, zocht McAfee naar vervanging. “Er doken verhalen in de media op dat McAfee niets zou veranderen aan het distributiekanaal, maar dat is dus niet waar”, vervolgt Zwaan trots. “Wij zijn daar voor in de plaats gekomen. We hebben inmiddels van zowel McAfee als Symantec de opleidingen gehad en alle operationele zaken zijn gedaan. Van mij mag dan ook de vakantie over zijn.”
Ook Symantec zei onlangs twee distributeurs gedag, Allasso en Dupaco, en stelde in eerste instantie alleen Noxs als vad aan. Zwaan: “Daar zijn wij nu dus aan toegevoegd. Zij hebben nu twee vad’s en drie volumedistributeurs in Nederland. Zowel Symante als McAfee verwachten van ons dat wij de resellers gaan opleiden en verder uitbreiden om zodoende een breder kanaal te creëren voor hun high-end producten. Belangrijkste voor ons om deze distributieovereenkomsten aan te gaan is dat hun beide producten moeten passen in onze totaaloplossingen. Ook daarom hebben we de volumeverkoop overboord gegooid.”