FrontRange Solutions, leverancier van oplossingen voor IT service management, CRM- en customer contact technologie, heeft een nieuwe versie van HEAT Service & Support op de markt gebracht. HEAT is een tool voor IT helpdesks en voor externe customer support, die meldingen en klantencontacten registreert en volgt gedurende het afhandelingsproces. De nieuwe versie, HEAT 8.4, heeft een gebruiksvriendelijker interface gekregen en dashboards, waardoor zowel gebruikers als beheerders gemakkelijker en sneller met het systeem kunnen werken. HEAT 8.4 is leverbaar voor nieuwe klanten en als upgrade voor bestaande klanten met een onderhoudscontract.
De nieuwe versie van HEAT is bijvoorbeeld uitgerust met een dashboard voor het loggen van calls. Daarmee krijgt de gebruiker een centraal bedieningspaneel voor het zoeken van informatie en het maken van overzichten. Individuele gebruikers kunnen bijvoorbeeld hyperlinks aan persoonlijke contactgroepen toevoegen, waardoor ze met behulp van gewone zoekcriteria snel toegang kunnen krijgen tot dossiers. Daarnaast kan de gebruiker met behulp van het dashboard de meeste gebruikte statistieken en overzichten voor helpdesks aanmaken. Er is eveneens een dashboard toegevoegd voor de navigatie door de beheersinformatie, waardoor de beheerder met een paar muisklikken toegang heeft tot alle informatie en functies.
Additionele verbeteringen in HEAT 8.4 omvatten de mogelijkheid om de Auto Ticket Generator als een Windows NT Service te gebruiken. Daardoor kunnen dossiers met behulp van e-mail monitoring aangemaakt en bijgewerkt worden. Een verbeterde scherm lay-out, betere navigatiefuncties en aangepaste iconen maken de nieuwe interface een stuk gebruiksvriendelijker.
"HEAT is momenteel een van de meest gebruikte applicaties voor IT helpdesks en service management ter wereld," zegt Kevin J. Smith van de afdeling productontwikkeling van FrontRange. "We hebben het gebruiksgemak continu en op diverse manieren verbeterd, omdat meer dan 8.000 organisaties HEAT gebruiken voor de automatisering van hun IT service management. We zijn er trots op, dat HEAT onlangs door de leden van de Amerikaanse branchevereniging voor de contact center industrie werd uitgeroepen tot de beste helpdesk oplossing. Het pakket werd beoordeeld door 3.000 gebruikers."