TOPdesk, specialist in gestandaardiseerde service-managementapplicaties, introduceert vandaag versie 3.7 van TOPdesk Professional. De nieuwe versie bevat meer specifieke functionaliteit voor facilitair beheer. Ook is een aantal bestaande modules als Operationeel beheer en Reserveringen en Verhuur uitgebreid.
Organisaties gebruiken service-managementsoftware voor steeds meer toepassingen. Naast de ICT-servicedesk gebruiken ook facilitaire afdelingen de software voor hun dienstverlening en beheer. TOPdesk speelt hier op in door met TOPdesk Professional 3.7 klanten meer specifieke functionaliteit te bieden voor bredere toepassing.
Speciaal voor gebruik op facilitair gebied is TOPdesk 3.7 uitgebreid met verschillende processen. Via de module Reserveringen en Verhuur kunnen medewerkers via de publieke selfservicedesk nu zelf de beschikbaarheid van vergaderruimtes bekijken en deze direct reserveren. Ook kunnen objecten als beamers en laptops aan deze reservering worden gekoppeld. In de module Voorraad en Bestel is voortaan iedere mutatie in de voorraad ook direct door te rekenen aan de budgethouder die verantwoordelijk is voor het betreffende product. De module Operationeel beheer is geheel vernieuwd en nu ook geschikt voor klein (periodiek) onderhoud. Groot onderhoud wordt aangepakt met de module Wijzigingsbeheer. Hierin worden aparte fasen en activiteiten gedefinieerd en gekoppeld aan de verantwoordelijke medewerkers.
Inventarisbeheer
Voor het beheer van inventaris en middelen is in versie 3.7 meer flexibiliteit aangebracht. Gebruikers kunnen nu zelf naast de bestaande objecten zoals hardware, software en telefonie, andere bedrijfsmiddelen definiëren. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk het wagenpark in TOPdesk te registreren of het sleutelbeheer van het bedrijfspand via TOPdesk te organiseren. Verder heeft TOPdesk de gebruiksvriendelijkheid van de software verbeterd. Medewerkers krijgen bijvoorbeeld bij het opstarten van de webinterface direct een actielijst te zien met openstaande meldingen en reserveringen.