Fujitsu Services B.V. heeft Hans Nonner (58) benoemd als Marketing Manager. Tot zijn aanstelling werkte Nonner acht jaar als Business Development Manager bij de European Helpdesk Services (EHS) van Fujitsu B.V. In zijn nieuwe functie is hij verantwoordelijk voor het marketingbeleid van Fujitsu in Nederland en maakt hij deel uit van het EMEA Marketing Management Team.
Nonner is 'geboren en getogen' bij Fujitsu. Na zijn studie Datacommunicatie en Telematica trad hij in dienst bij de Office Computer Divisie van Friden, een dochtermaatschappij van Singer Business Machines. Toen Friden opging in ICL (de voorloper van Fujitsu Services B.V.) stapte hij over naar de mainframetak, waar hij verantwoordelijk werd voor een aantal grote overheidsklanten. In 1988 werd hij als Service Operations Manager Nederland lid van het managementteam. Na de overname door ICL van de servicedivisie van Nokia Data (1991) smolt Nonner de 'field-organisaties' van beide bedrijven in de Benelux samen tot een field-serviceorganisatie met een paar honderd medewerkers. In 1995 vertrok hij naar de salesafdeling om Senior Account Manager Multinationals te worden. Nadat hij in Groot-Brittannië een opleiding Helpdesk Consultancy gevolgd had, richtte hij in 1998 in Maarssen de Europese Helpdesk Services (EHS) op, waar op dit ogenblik zo'n 250 medewerkers in 14 talen tientallen internationale klanten bedienen.
De kersverse Marketing Manager Nederland ziet een duidelijke taak voor zijn afdeling weggelegd: "Fujitsu behoort als ICT-speler tot de top-drie van de wereld. In Japan en Engeland zijn we marktleider in IT-outsourcing. We hebben ons als doel gesteld ook in andere landen, waaronder Nederland, toonaangevend te worden. De potentie is er: we zijn een kapitaalkrachtig bedrijf dat beschikt over een schat aan kennis en ervaring. Niet voor niets hebben we al drie jaar achtereen gezonde groeicijfers laten zien. Dat is onder meer te danken aan onze unieke, zelfontwikkelde Sense & Respond-systematiek, waardoor we als geen ander weten wat onze klanten bezighoudt. Dankzij die systematiek slagen we erin met onze oplossingen en services de verwachtingen van de klant keer op keer te overtreffen. Als marketingafdeling willen we graag meehelpen dat succes te continueren en de gewenste groei te realiseren. Voorwaarde daarbij is wel dat niet alleen ónze klanten, maar ook de klanten van onze klanten tevreden zijn."