Sogeti en LogicaCMG hebben de Gouden Spreekbuis in de arbeidsmarkt voor ict'ers gewonnen. De Gouden Spreekbuis, een initiatief van Blauw Research, is bedoeld voor de werkgever die onder haar doelgroep het meest is gegroeid betreffende haar imago.
Sogeti won de prijs in de categorie ict-professionals en LogicaCMG in de categorie ict-studenten. Beide bedrijven waren voor beide categorieën genomineerd. Ook Ordina en Capgemini behoorden tot de genomineerden. Sogeti won vorig jaar al de Gouden Spreekbuis in de categorie ict-studenten.
De nominaties en winnaar van de Gouden Spreekbuis worden gebaseerd op de resultaten uit de Imago Blauwdruk Ict Arbeidsmarkt 2006. Dit onderzoek kijkt naar de naamsbekendheid, het imago en de voorkeurspositie van werkgevers voor de ict-professional en de ict-student.
Zo vreselijk goed imago heeft Sogeti bij mij niet. Ik ben 51 jaar en heb, al zeg ik het zelf, een goede CV in automatisering. Sterker nog in een van mijn (succesvolle) ICT projecten (in een vorige betrekking!) heb ik Sogeti (toen nog Equip) medewerkers ingehuurd en aangestuurd. Mijn ervaringen in dat project met Sogeti medewerkers en de organisatie EN de intensieve reclame campagne van het bedrijf op dit moment, waren voor mij aanleiding te solliciteren. Ik kreeg al vrij snel een afwijzing “omdat mijn ervaring niet bij Sogeti past”.
Onbegrijpelijk en dus pure leeftijdsdiscriminatie, ik kan het niet anders zien.