Als belangrijk onderdeel van de vernieuwde “My Digital Life” merkpropositie presenteerde Sweex in najaar 2005 het eerste exemplaar van de nieuwe Sweex verpakkingslijn; opvallend, herkenbaar en fris vormgegeven. Sweex stelde zichzelf ten doel om het assortiment binnen één jaar van de nieuwe verpakkingen te voorzien.
Een jaar later kan Sweex met gepaste trots communiceren dat het proces op schema ligt en momenteel meer dan 80% van het assortiment in ‘een nieuw jasje’ zit. De voordelen van de nieuwe verpakking zijn tot nu toe door internationale winkeliers en consumenten positief ontvangen:
* Opvallende en zeer herkenbare verpakkingen;
* Gebruikers krijgen vanuit het schap advies over hun productkeuze;
* My Digital Life –propositie is doorvertaald naar andere Sweex marketingcommunicatiemiddelen;
* Verpakkingen combineren onderling uitstekend qua design en afmetingen;
* Assortiment is verdeeld in toepassingen, daardoor is er altijd een passend aanbod voor iedere doelgroep.
In de Sweex “My Digital Life” propositie zijn uitstraling en uniformiteit in kleur en afmetingen van de verpakkingen van groot belang. Daarom besteedt Sweex hier extra aandacht aan, met het oog op een constant kwaliteitsniveau en een korte “time to market”. Met de opening van het kantoor in Taipei per maart 2006 worden de trajecten van productontwikkeling, drukwerk en logistiek geoptimaliseerd, om nog sneller de meest recente technologie te kunnen aanbieden en een betere kwaliteit te waarborgen.