Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand business services, stelt Summer ’06 beschikbaar, de twintigste generatie van de familie on-demand customer relationship management (CRM)-oplossingen. Summer ’06 breidt de potentie van salesforce.com’s CRM-oplossingen uit op de gebieden sales, marketing, service & support en mobiele applicaties. Tegelijk met Summer ’06 wordt ook een ander nieuw product op de markt gebracht: de Salesforce Connector voor SAP R/3. Deze nieuwe applicatie kan salesforce.com voor het eerst aan een SAP back-office verbinden.
Summer ’06
Summer ’06 is nu beschikbaar voor alle klanten van salesforce.com. Dat zijn intussen 22.700 bedrijven en 444.000 eindgebruikers wereldwijd. Deze nieuwe versie biedt een naadloze migratie van de bestaande klantenbestanden, inclusief alle maatwerk-aanpassingen en integraties aan de huidige applicatie. Summer’06 is beschikbaar als Personal, Team, Professional, Enterprise en Unlimited Edition, zodat klanten een versie kunnen kiezen die past bij hun situatie en grootte.
Summer ’06 biedt professionals een groter inzicht in hun klanten door integratie van gegevens uit verscheidene kanalen, zoals verkoop, marketing, service, support en mobiele apparaten. Dit is mogelijk door een aantal opvallende aspecten aan Summer ’06, te weten: Partnerforce (Salesforce Partner Edition), AppExchange Mobile, Advanced Call Scripting, Lead History Tracking en Service Entitlements.
Salesforce Connector voor SAP R/3
Samen met Summer ’06 wordt ook de Salesforce Connector for SAP R/3 gepresenteerd. Met deze connector kunnen bedrijven Salesforce naadloos integreren met hun SAP R/3 back-office applicatie, waardoor een volledig zicht ontstaat op alle klantgegevens, op één plek. De connector zorgt voor gemakkelijk implementeerbare en gebruiksvriendelijke ondersteuning voor de synchronisatie van informatie tussen Salesforce en SAP R/3. Hij reduceert tijd, kosten en moeite bij het integreren van de systemen.
De voordelen zijn verder:
– snelle en simpele klant-data-integratie;
– tweerichting-synchronisatie houdt zowel SAP R/3 als Salesforce actueel;
– toegang tot zowel front- als back-office gegevens in salesforce zorgt voor goede, snelle en weloverwogen zakelijke beslissingen;
– beide programma’s ondersteunen klantdata-georiënteerde processen door een naadloze integratie van belangrijke velden in zowel Salesforce als SAP R/3.
De Salesforce Connector voor SAP R/3 is gratis beschikbaar voor Unlimited Edition-klanten.
Het succes van AppExchange
In de eerste zes maanden is de AppExchange, het uitwisselingsplatform voor applicaties, een groot succes gebleken. Er waren ruim 10.000 klantinstallaties van de meer dan 280 beschikbare applicaties en maar liefst 134.000 ‘applicatie-testritten’. Er zijn al meer dan 43.000 maatwerk applicaties en objecten in gebruik genomen vanaf AppExchange, wat aangeeft dat veel klanten hun applicaties op maat maken en uitbreiden.