Verticalisering is de nieuwe strategie van Microsoft. Op de World Wide Partner Conference in Boston, welke door 8.000 partners is bijgewoond, zette Microsoft Vice President Allison Watson Pebblestone in de spotlight als zijnde het ultieme voorbeeld van verticalisering en samenwerking binnen het wereldwijde partnerkanaal.
Pebblestone Fashion is de ERP oplossing voor de kleding en schoenindustrie, gebaseerd op Microsoft Dynamics NAV. Door gebruik te maken van het Microsoft partnerkanaal, heeft Pebblestone binnen 3 jaar een verhoging van 150% bovenop het bestaande klantportfolio behaald. De reële verwachting is dat dit percentage sterk zal stijgen door internationale samenwerkingen.
Door de sterke promotie in plenaire- en parallelsessies, films en banners gedurende de vierdaagse conferentie, werd Pebblestone benaderd door vele Microsoft medewerkers en partners om de verticalisering strategie en het uitbreiden van het netwerk te bespreken.
Pebblestone Fashion wordt ontwikkeld in Nederland en wordt via Microsoft partners in binnen er buitenland vermarkt, verkocht en geïmplementeerd. Dit werkt optimaal voor alle partijen: Pebblestone Fashion ontwikkelt, met advies van de klanten in de fashion industrie, op de nieuwste technologieën de fashion oplossing. Microsoft partners benutten de mogelijkheid om met deze gespecialiseerde software voor de fashion hun markt te benaderen en eindgebruikers versterken hun processen door gebruik van de software, terwijl ze zich voor ondersteuning kunnen wenden tot de expertise van hun locale Microsoft partner.
Recentelijk is Pebblestone toegetreden tot de Microsoft President’s Club. Hierin wordt een kleine selectie van de duizenden partners erkend voor het succesvol uitdragen van de Microsoft strategieën.
De eerder genoemde aandacht van Microsoft geeft onder meer de waarde aan van de bewezen technologie en strategie van Pebblestone en zijn producten.