QlikTech, producent van het 'plug & play' business intelligence-pakket QlikView, breidt uit De Nederlandse organisatie heeft daarom onlangs een nieuwe manager channel, een technical consultant en een pre-sales consultant aan.
De kersverse manager channel Jan Hoek (38) is afkomstig van Nuance Communications International, waar hij als partnermanager zich voornamelijk bezighield met het opbouwen en herstructureren van het indirecte verkoopkanaal. Daarvoor was Hoek werkzaam in dezelfde functie bij Novell. Als manager channel bij QlikTech gaat hij zich richten op het rekruteren van en samenwerken met de diverse consultancy-, applicatie- en resellerpartners van het bedrijf. Hoek: “Ik heb vooral voor QlikTech gekozen omdat de QlikView-software geschikt is voor de gehele markt en dus legio kansen biedt voor een nog snellere groei van de organisatie. De perceptie weg te nemen dat business intelligence hogere wiskunde is en per definitie langdurige en dus dure consultancytrajecten vergt.”
Technical consultant Stephen De Rosa (47) heeft een echte BI-achtergrond. Hij werkte eerder als pre-sales consultant bij achtereenvolgens Information Builders en Cognos. In zijn nieuwe functie is hij verantwoordelijk voor het pre/post-sales-traject bij QlikTech. De Rosa: “QlikView is een veelbelovend product voor een brede doelgroep, dat nu al de BI van de toekomst biedt: interactief en gebruiksvriendelijk en in korte tijd te implementeren. Een tool dat moeiteloos met grote databestanden overweg kan, snel inzicht in bedrijfsinformatie geeft en adequate voorspellingen produceert. Kortom: geknipt is om ingezet te worden als actief strategisch instrument bij beleidsvoering.”
Pre-sales consultant Sjef van Zwet (41) is eveneens afkomstig van Information Builders, waar hij dezelfde functie had. Bij QlikTech gaat hij onder andere ‘Seeing-is-Believing’-events organiseren en QlikView-projecten bij klanten opzetten. Van Zwet ziet volop perspectief in zijn nieuwe baan: “QlikTech is een dynamisch bedrijf met een duidelijke visie en een unieke technologie die beantwoordt aan de behoefte van de markt. In een voortdurend veranderende organisatie is het van groot belang dat zo veel mogelijk medewerkers toegang hebben tot relevante informatie om snel beslissingen te kunnen nemen. Deze informatie moet eenvoudig te consumeren zijn. QlikView maakt dit mogelijk. QlikTech heeft dan ook alles in huis om marktleider te worden in de nieuwe BI-wereld.”