Vision Parts BV uit Amersfoort heeft de complete voorraad spareparts overgenomen van ICT dienstverlener AAC Cosmos en verzorgt nu de volledige logistieke afhandeling en de volledige administratie hiervan.
AAC Cosmos sluit, voor de reparatie van hardware, service verplichtingen af met haar klanten; zogenaamde "Service level Agreements" (SLA). De hardware hersteltijden van deze SLA’s variëren tussen de 4 en 8 uur. In de praktijk zal er in geval van een calamiteit binnen 4 of 8 uur een werkende situatie moeten worden opgeleverd. Verder zijn er natuurlijk ook de "Next Business Day" gevallen voor de minder kritische hardware storingen.
Uiteraard heeft dit als consequentie dat er een uitgebreide voorraad van reserveonderdelen beschikbaar moet zijn naast de juiste kennis, kunde en capaciteiten op het gebied van magazijnbeheer, inkoop en koeriersdiensten.
De voordelen zijn enorm aldus Bram van den Bos, directeur Managed Services van AAC Cosmos. “We bieden een nog betere ondersteuning aan onze klanten, onze eigen technische dienst kan efficiënter opereren en we hebben onze kosten beter beheersbaar en vooral flexibeler gemaakt. Door deze verandering realiseren we concurrentievoordeel!”
Marcel Verzijden, divisie manager van Vision Parts BV, voegt daaraan toe: “Doordat wij voor meerdere partijen in de markt deze service kunnen verlenen kunnen we op een zeer efficiënte manier ‘parts management’ laten plaatsvinden, de kosten worden door meerdere partijen gedragen waardoor we een behoorlijke kostenbesparing kunnen bewerkstelligen.”
“Tijdens de pilot die de afgelopen maanden heeft plaatsgevonden, heeft Vision Parts BV haar beloftes waargemaakt, van de honderden meldingen is meer dan 99,9% binnen de gestelde tijd geleverd”, aldus Bram van den Bos.
“Vanuit ons magazijn, centraal gelegen in Amersfoort, hebben we engineers beschikbaar die de voorraad continu testen en up-to-date houden”, zegt Marcel Verzijden. “Verder hebben we de beschikking over een aantal auto- en motorkoeriers en zijn 365 dagen per week 24 uur per dag operationeel!”