Tech Data heeft een webporta ontwikkeld onder de naam “My Tech Data”. Hiermee kan Tech Data resellers voorzien van gepersonaliseerde informatie.
Resellers kunnen op de My Tech Data Portal alle relevante info over Tech Data-services en business processen terugvinden.
Daarnaast is de navigatie uitgewerkt vanuit het standpunt van de reseller. "De reseller vindt makkelijker zijn weg," aldus Ronald Schapendonk, channel marketing manager, "geen lang zoekwerk, of eindeloos doorklikken, want tijd is geld. Alle e-tools (sales en customer services) en onze diensten worden hier op een logische manier samengezet en we hebben onze diensten een meer gebruiksvriendelijke benaming gegeven."
De webportal is gebaseerd op ‘consumer generated content’. “Niet enkel relevante info ivm onze diensten”, gaat Schapendonk verder,“maar wie inlogt, wordt ook persoonlijk aangesproken, en krijgt onmiddellijk zijn persoonlijke sales contact info te zien. Afhankelijk van de intensiteit en het businessvolume dat de reseller doet, kan hij toegang krijgen tot meer resources en support. Een persoonlijke aanpak zorgt voor een nog betere samenwerking." Bovendien kan de reseller zelf de My Tech Data portal aanpassen. Hij kan namelijk op zijn startpagina zijn favorieten instellen.
De volgende stap is om nog meer businessgegevens uit te wisselen binnen dit platform. Schapendonk: "Doel is om nog meer functionaliteit aan My Tech Data toe te voegen waarmee we onze resellers ondersteunen in het optimaliseren van de bestaande business en zo mogelijk ook bij het identificeren van nieuwe business kansen."