Telefooncentrales zijn soms lastig te bedienen. De VoIP-telefooncentrale van Covide niet meer. Zowel het installatiegedeelte als het receptionistengedeelte is namelijk nu beschikbaar via een eenvoudige grafische gebruikersinterface.
Vanaf vandaag is ook aan de wensen van gebruikers tegemoet gekomen met betrekking tot een eenvoudig beheer. Zowel voor nieuwe installaties en aanpassingen in een later stadium als ook voor een overzichtelijk gebruik door de receptie is nu een grafische interface beschikbaar. Via het beeldscherm doorverbinden, zien of mensen in gesprek zijn, uitgebreide belscripts of het inzetten van voicemail, het zijn slechts enkele voorbeelden van de nieuwe mogelijkheden. De telefooncentrale van Covide is gebaseerd op VoIP (Asterisk) en dus ook via het internet te gebruiken. Anders dan bij het bekende Skype heeft de gebruiker echter wel een complete centrale tot zijn beschikking ongeacht de werkplek van de medewerker. De receptie kan via het internet zijn werk doen en is dus niet meer aan een bepaalde plek of een bepaald aantal lijnen gebonden. Ook hoeft de PC niet aan te staan om te kunnen bellen en kunnen gewone toestellen worden gebruikt.
Covide wordt al enige tijd geleverd inclusief integratie met een klik-en-bel telefoonboek, eenvoudig uit te breiden naar een complete CRM-Groupware oplossing. CRM staat voor relatiebeheer. Groupware bevat o.a. email en gedeelde agenda's. De combinatie van Covide CRM, Groupware en VoIP-telefooncentrale levert zo een uitgebreid Virtueel Kantoor op, dat een volledig zelf te kiezen werkplek mogelijk maakt. Werkplekken binnen dezelfde gebouwmuren én werkplekken die via het internet met elkaar zijn verbonden. Aangezien ook mobiele devices als PDA's en Smartphones worden ondersteund én in een integratie met Open Office is voorzien, is de Covide oplossing op dit moment de meest vooruitstrevende wereldwijd.