Ingram Micro geeft een nieuwe impuls aan zijn focus op mobility. De Europese divisie start met een programma dat de kennis over de markt moet vergroten.
Samen met mobility partners Microsoft, Sony Ericsson en Microsoft heeft Ingram Micro Europa het European Mobility Awareness Programme (EMAP) opgestart. Vooralsnog voorziet dit platform Ingram-medewerkers in opleidingen en awareness programma’s die tot eind 2006 lopen. Waarschijnlijk zal EMAP ook beschikbaar worden voor resellers.
EMAP is bedoeld om het kanaal te helpen goede mobility initiatieven te ontwikkelen, die hen een concurrerende positie in de mobility markt moeten geven. Ingram probeert met EMAP zijn positie te versterken in de mobility- en wirelessmarkt. Tot nu toe heeft de distributeur smarktphones, notebooks met ingebouwde 3G-mogelijkheden, mobiele applicaties, navigatie en mobiele aanbieders in zijn pakket. Daarnaast biedt Ingram producten om mobiele infrastructuren te bouwen, zoals servers, besturingssystemen en beveiligingsproducten.
Volgens onderzoeksbureau IDC groeit de vraag naar geconvergeerde apparaten explosief met 91,4 procent in 2006 en 92,1 procent in 2007. Onderzoeksbureau Radicati doet er nog een schepje bovenop. Het aantal werknemers dat zijn email checkt via een draadloze verbinding zal in de komende drie jaar stijgen van 4,5 miljoen naar maar liefst 45 miljoen.