CA (NYSE: CA) introduceert een nieuw portfolio met nieuwe technologie, diensten en trainingen die klanten helpen bij het implementeren en opzetten van ITIL-best practices (IT Infrastructure Library). Met CA Service Management Accelerator kunnen organisaties kosten terugdringen, serviceniveaus verhogen en IT en business meer op één lijn brengen.
Handmatige ITIL-implementaties zijn kostbaar en tijdrovend. Bovendien kunnen ze de eenduidigheid in kritische beheerprocessen in gevaar brengen. CA Service Management Accelerator maakt het voor organisaties mogelijk om mensen, processen en technologie te integreren en tegelijkertijd de ITIL-processen in Service Support en Service Delivery te automatiseren.
CA Service Management Accelerator maakt gebruik van CA’s ITIL-ervaring op het gebied van technologie, implementatie en ondersteuning. CA beschikt over de meest complete reeks van oplossingen voor het automatiseren van ITIL-processen. CA Service Management Accelerator is ontworpen om aangepast te kunnen worden aan de specifieke eisen en wensen van de klant, afhankelijk van de complexiteit en schaalgrootte van hun omgeving en de mate waarin ITIL-processen reeds zijn geautomatiseerd.
CA Service Management Accelerator omvat:
• Een database voor configuratiemanagement (CMDB), die configuratiedata van CA, derde partijen en zelf ontwikkelde applicaties verzamelt, beheert en weergeeft. Integratie met Microsoft’s SMS vormt hierbij een out-of-the-box kenmerk;
• Driedimensionale plattegronden van ITIL-processen, te vergelijken met de plattegrond van een metro. Voorbeelden zijn te vinden via http://ca.com/itil;
• Maturity Analysis Services die in kaart brengen hoe de huidige gang van zaken in een organisatie past in een ITIL-raamwerk en een verbeterstrategie aanbevelen;
• Veertien nieuwe ITIL-trainingen, waaronder Apollo 13: een rollenspel waarin teams in een dag de mogelijkheden van ITIL in de praktijk brengen.
CA Service Management Accelerator is ontwikkeld door CA’s ITIL-experts, waaronder deelnemers aan de ITIL-standaard en gerenommeerde sprekers en auteurs. Meer dan 1.000 ITIL-gekwalificeerde medewerkers en een uitgebreid netwerk van ITIL- en service management-partners ondersteunen het portfolio.
CA werkt samen met andere partijen aan het opzetten van een industriebrede specificatie voor het delen van informatie tussen CMDB’s en andere mogelijkheden voor gegevensopslag. Later dit jaar zal de werkgroep een voorlopige versie opleveren.
De onderdelen van CA Service Management Accelerator zijn direct beschikbaar. CA CMDB is volgens planning vanaf augustus beschikbaar.
Voor meer informatie over CA Service Management Accelerator bezoekt u: http://www3.ca.com/press/PressRelease.aspx?CID=90513.