Dimension Data (LSE: DDT), leverancier van netwerkinfrastructuur- en (IP-)telefonieoplossingen, verwacht een serieuze interesse van bedrijven voor het vandaag geïntroduceerde Unified Communications-concept van Microsoft. Door gebruik te maken van Unified Communications-oplossingen, verbeteren bedrijven hun communicatie en verhogen zij de productiviteit van hun werknemers.
"Voor Unified Communications is onderlinge operabiliteit nodig tussen de communicatiemiddelen van alle leveranciers, ongeacht of dat Microsoft, Cisco, Nortel, Avaya of een ander is. De visie van Microsoft op Unified Communications en de integratie van telefonietoepassingen met de desktopomgeving verbetert de samenwerking tussen werknemers en verhoogt de productiviteit", aldus Ettienne Reinecke, Chief Technology Officer van Dimension Data.
Microsoft Office Live Communications Server 2005 en Microsoft Office Communicator 2005 maken het mogelijk om netwerk- en telefonische beschikbaarheid samen te voegen in één enkele online communicatiemogelijkheid. In combinatie met Microsoft Office Communicator Mobile en Microsoft Office Communicator Web Access hebben werknemers de mogelijkheid om met individuele collega's en met teams samen te werken en daarbij direct het meest geschikte communicatiekanaal te kiezen. Alles kan met een enkele muisklik: 'click-to-call', 'click-to-email', 'click-to-IM' en 'click to conference'.
"Vooraanstaande bedrijven zoals Dimension Data spelen een belangrijke rol in de implementatie van samenwerkingsoplossingen, waarbij Microsoft Office Live Communications Server 2005 als basis dient voor de Unified Communications-ervaring van bedrijven", zegt Gurdeep Singh Pall, Corporate Vice-President, Unified Communications Group, Microsoft. "We zijn erg blij met de samenwerking met Dimension Data, dat wereldwijd zeer ervaren is met zowel netwerkintegratie en bedrijfstelefonie, als Microsoft Unified Communications Solutions. We verheugen ons dan ook op een verdere samenwerking met Dimension Data, zodat onze klanten worden geholpen om concurrentievoordeel te behalen door toepassing van Unified Communications."
Reinecke vervolgt: "Vandaag de dag hebben veel bedrijven een heterogene IT-omgeving, mogelijk afkomstig van een aantal verschillende fabrikanten. De Unified Communications-oplossing van Dimension Data maakt het voor werknemers mogelijk om direct samen te werken via beter beveiligde Instant Messaging- en geïntegreerde telefonie-, video- en datatoepassingen, die onderdeel worden van de normale applicaties."
De Unified Communications-oplossing van Dimension Data biedt zowel kant-en-klare Instant Messaging (IM) als volledige integratie met bedrijfstelefoonsystemen. De belangrijkste kenmerken van de oplossing van Dimension Data zijn de volgende:
* IP-telefonie: maakt communicatie tussen bedrijven mogelijk via Office Communicator 2005, inclusief pc-berichten voor inkomende gesprekken, nummermelding, dynamische gespreksroutering, kennisgeving van gemiste gesprekken via e-mail en telefonie-integratie met de desktop, inclusief telefoonlijstzoekfuncties en click-to-dail.
* Veilige Instant Messaging: veilige Instant Messaging met de mogelijkheid om Live Communications Server 2005 in te zetten voor beveiligde, directe communicatie tussen bedrijven. Bovendien biedt Live Communications Server 2005 gebruikers de mogelijkheid om op een veilige manier gebruik te maken van de publieke IM-netwerken als MSN-Messenger, America Online en Yahoo!
* Integratie met productiviteitsapplicaties: integratie met Microsoft Office, waaronder Microsoft Sharepoint, maximaliseert het gebruik van de oplossingen en verhoogt de productiviteit van werknemers. Bovendien is het mogelijk Live Communicatons Server 2005 in te zetten als beschikbaarheidsplatform voor bedrijfsbrede applicatieontwikkeling.
* Multiparty Conferencing: gebruik van Live Communications Server 2005 voor een betere samenwerking met partners via Multiparty Conferencing, Microsoft Office Live Meetings en andere webvergaderoplossingen.
* Integrated Directory Services: vergemakkelijkt de inzet en synchronisatie van Instant Messaging en telefonie-clients, terwijl de administratieve last van dubbele bestanden/databases wordt verminderd. Microsoft Active Directory en PBX directories kunnen naadloos gesynchroniseerd worden door ze te integreren in de Microsoft Identity Integration Server 2003.
Dimension Data zal ook bij nieuwe versies van Live Communications Server 2005 en Communicator 2005 – Microsoft Office Communications Server 2007 en Microsoft Office Communicator 2007 – samenwerken met Microsoft.