LANDesk Software, leverancier van geïntegreerde oplossingen voor desktop-, security- en procesmanagement, introduceert LANDesk Process Manager 2.0, een krachtige oplossing voor business process management (BPM) en change management. Met LANDesk Process Manager kunnen organisaties terugkerende of handmatige processen automatiseren en procesveranderingen op elke schaal efficiënt beheren. LANDesk Process Manager is geïntegreerd met de andere LANDesk-oplossingen, maar is ook stand-alone beschikbaar en inzetbaar ter aanvulling op applicaties van derden.
"De introductie van LANDesk Process Manager is onderdeel van onze strategie om klanten te helpen van een 'tools only'-beheeraanpak te groeien naar automatisch en proactief beheer van complete processen. Op die manier groeit de waarde van processen voor ondernemingen", zegt Dave R. Taylor, Vice-President Worldwide Marketing van LANDesk. "Deze oplossing stelt organisaties in staat veranderingen beter te beheren, bestaande processen te verbeteren en handmatige processen te automatiseren. Het is dus een grote stap voorwaarts op het vlak van efficiencyverbetering."
Volgens het Gartner-rapport 'Gartner's Position on Business Process Management, 2006' kan de productiviteitsverbetering door automatisering van menselijke taken en documentstromen variëren van vijftien procent tot 150 procent. Hierbij vinden vaak procesaanpassingen plaats, waar voorheen geen technologie voor beschikbaar was. Verder geeft het rapport aan dat "alleen zeer efficiënte processen bedrijven in staat stellen om competitieve uitdagingen aan te gaan en te voldoen aan regelgeving. Alleen uitstekend en responsief beheer van processen levert de flexibiliteit op die nodig is om snel in te spelen op veranderende omstandigheden."
"Met LANDesk Process Manager willen we procesbeheer beschikbaar maken voor een bredere groep bedrijven en overheidsinstellingen", vervolgt Taylor. "De oplossing biedt veel van de functionaliteit van high-end BPM-oplossingen tegen een fractie van de kosten en de implementatietijd. De eenvoud, inclusief drag-and-drop-functionaliteit, maakt LANDesk Process Manager eenvoudig inzetbaar binnen elke organisatie."
De nieuwe oplossing is ontwikkeld voor bedrijven met 500 tot 5.000 medewerkers, maar is inzetbaar in organisaties van elke omvang, die processen willen automatiseren. LANDesk Process Manager is ontwikkeld voor toepassing in sectoren met veel processen, zoals de financiële dienstverlening, de verzekeringsbranche, de gezondheidszorg, de publieke sector en productiebedrijven. Binnen organisaties is de oplossing overal inzetbaar waar handmatige processen geautomatiseerd moeten worden: van de financiële administratie tot en met HRM en productontwikkeling. Naast het realiseren van grotere IT-effectiviteit en -efficiency ondersteunt LANDesk Process Manager organisaties ook bij het voldoen aan compliance-eisen, zoals Sarbanes-Oxley en HIPAA.
LANDesk Process Manager omvat:
o een workflow engine voor de uitvoer van complexe bedrijfsprocessen en controle van resultaten;
o een open architectuur met webservice-interfaces voor integratie met uiteenlopende applicaties;
o integratie met LANDesk-producten voor configuratie- en beveiligingsbeheer;
o integratie met externe content en databronnen;
o e-mail- en database-interfaces voor interactie tussen eindgebruikers en bedrijfsprocessen;
o groot gebruiksgemak, grafische tools voor procesmodellering en configuratie, audits, workflow-rapportage en analyse.
LANDesk Process Manager 2.0 is per direct beschikbaar via de LANDesk Expert Solutions Providers (ESP).