Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand zakelijke diensten, introduceert Partnerforce, Salesforce Partner Edition. Dat is een nieuwe on-demand dienst van salesforce.com waarmee bedrijven, channels en partners informatie kunnen uitwisselen via AppExchange en The Business Web. Salesforce Partner Edition biedt klanten zo de mogelijkheid om de voordelen van hun on-demand CRM-omgeving te delen met hun partners.
Met Salesforce Partner Edition kunnen producenten snel en efficiënt informatie verspreiden over sales- en marketinginitiatieven. Het on-demand portal daarvoor is net zo gemakkelijk in gebruik als een website. Daardoor is de adoptiegraad hoog en biedt de dienst salesmanagers een geïntegreerd overzicht van hun sales-pijplijn. Dashboards laten voorspellingen en uitstaande mogelijkheden zien bij zowel directe als indirecte salesorganisaties, terwijl een systeem voor lead management ervoor zorgt dat interne salesafdelingen op één lijn zitten met channelpartners.
“Voor organisaties is het erg belangrijk om hun sales- en marketingpijplijn en -programma’s te kunnen analyseren”, zegt Tiffani Bova, research director bij Gartner. “Een geïntegreerd model biedt productiviteit en meer effectiviteit aan biede kanten van het salesmodel. Daardoor gaan inkomsten en winst omhoog bij zowel de producent als de partner.”
Belangrijke voordelen van Salesforce Partner Edition zijn:
• Salesforce’s analyse- en voorspellingsmogelijkheden bieden een geconsolideerd overzicht van directe en indirecte kanalen;
• Gemakkelijk aan te passen portals bieden een branded, gebruiksvriendelijke en intuïtieve webervaring voor alle partners;
• Partner Lifecycle Management omvat het werven van partners, marketing, verkoop en meetmogelijkheden;
• Betere vertegenwoordiging in het kanaal en optimale communicatie tussen producenten en partners door geïntegreerde registratie van overeenkomsten en beheer van nieuwe mogelijkheden.
“Tienduizenden organisaties maken gebruik van on-demand diensten”, zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. “Salesforce Partner Edition is de nieuwe verschijningsvorm van on-demand diensten. Ik heet de partnergemeenschap hartelijk welkom bij The Business Web.”
Prijzen en beschikbaarheid
Salesforce Partner Edition biedt een deel van Salesforce’s CRM-functionaliteit, op maat gemaakt voor partners. De dienst zal vanaf 12 juli 2006 beschikbaar zijn. Naast een basisabonnement op Salesforce Enterprise Edition of Unlimited Edition kost Salesforce Partner Edition 135 euro per maand per partner. Dat is inclusief vijf abonnementen voor medewerkers van partners.