Onno Draaisma, voormalig directeur Nederland van J.D. Edwards en Hyperion, heeft een nieuw bedrijf opgericht. Het nieuwe bedrijf, Sagres Retail Dynamics, richt zich op het implementeren van Microsoft Dynamics AX in de non-food retailmarkt.
Voor Onno Draaisma was de stap om een eigen bedrijf te starten op het gebied van logistiek en ERP een logisch vervolg op eerdere managementtaken bij grote internationale softwareleveranciers. Bij achtereenvolgens J.D. Edwards en Hyperion was hij verantwoordelijk voor het aansturen van landenorganisaties en het ontwikkelen van de markt op het terrein van enterprise software en perfomance management. Draaisma was bij deze bedrijven vooral succesvol in situaties waarin een veranderingsproces moest worden doorlopen waarbij hij zich als ondernemer kon gedragen. Zo wist hij bij J.D. Edwards de omzet in vier jaar te vertienvoudigen, en verdiende daarmee in 2001 de titel ‘Sales Manager of the Year’ van de Nederlandse Sales Managers Associatie.
Onno Draaisma: “Het ondernemerschap moest er een keer van komen. Ik voelde me steeds minder gelukkig binnen de toch vaak starre kaders van een groot internationaal softwarebedrijf. Ik wil snel kunnen handelen en daarbij mijn gevoel en marktkennis optimaal laten meespreken. Ik weet dat er in de Non-Food retail een enorme behoefte is aan goede eenvoudige softwareoplossingen, toegesneden op de specifieke situatie in dit segment. Microsoft biedt daar met zijn Microsoft Dynamics AX een paar goede instrumenten voor, mits deze met beleid worden ingezet. Ik heb die markt de afgelopen maanden goed in kaart gebracht en een aantal mensen om mij heen verzameld die deze markt en deze software goed kennen. We merken nu al dat Sagres Retail Dynamics in een grote behoefte voorziet.”