Getronics, aanbieder van ICT-oplossingen en -diensten, heeft wereldwijd gekozen voor BusinessObjects XI Release 2 als zijn rapportagestandaard. De Business Intelligence-oplossingen (BI) van Business Objects geven inzicht in de prestaties van de Managed Services business unit en de afhandeling van service-level agreements (SLA) en operational level agreements (OLA). Hierdoor biedt Getronics zijn klanten een efficiëntere en effectievere service en worden beter gefundeerde beslissingen genomen.
Wereldwijd krijgen meer dan 600 medewerkers van Getronics toegang tot alle voor hen belangrijke informatie door de integratie van BusinessObjects XI Release 2 met Oracle PeopleSoft CRM 8.9. Zo krijgen ze een completer beeld van de prestaties van de interne en externe Managed Services business units en de afhandeling van SLA’s. Naast automatisch gegenereerde rapporten heeft een selecte groep gebruikers tevens de mogelijkheid zelf overzichten te maken met BusinessObjects Web Intelligence of BusinessObjects Desktop Intelligence. Daarnaast krijgen managers de beschikking over dashboards waarmee ze voorspellingen doen en continu de stand van zaken volgen.
"SLA- en OLA-rapportages zijn voor ons cruciaal om zaken te doen met onze klanten,” zegt Steve Sullivan, President of IMSD (Integrated Managed Service Delivery) bij Getronics. "Daarom willen we accuraat en up-to-date inzicht in de status van al onze overeenkomsten. We hebben gezocht naar een rapportage-omgeving die al onze afdelingen, intern en extern, ondersteunt bij het nemen van beter gefundeerde beslissingen en de dienstverlening aan klanten optimaliseert. Door gebruik te maken van BusinessObjects Data Integrator zijn we in staat een datawarehouse te ontwikkelen met alle SLA- en OLA-informatie afkomstig van PeopleSoft en andere systemen, zoals ons IP call center. Daarnaast stellen de Business Objects-oplossingen ons in staat deze gegevens te presenteren op een manier die aansluit bij de functies van de gebruikers.”
"Getronics heeft voor de administratie van zijn SLA’s al veel geïnvesteerd in Oracle PeopleSoft CRM," zegt Evert-Jan Tromp, Sales Manager Commercial Market bij Business Objects. "Het was echter moeilijk een compleet beeld te krijgen van hun dienstverlening en de manier waarop ze overeenkomsten afhandelen. Wij waren in staat snel een datawarehouse te ontwikkelen door onze PeopleSoft-interfaces te gebruiken. De oplossingen van Business Objects geven gebruikers overal ter wereld tijdig, up-to-date en eenvoudig toegang tot de informatie die ze nodig hebben om klanten beter te bedienen en de business te verbeteren.”