Met de komst van versie 10 van eDeveloper staat Magic Software midden in een herstructurering van de organisatie. Zo worden onder andere nieuwe divisies in het leven geroepen, komt er meer nadruk te liggen op verkoop via het indirecte kanaal, is er een nieuwe countrymanager Benelux aangesteld en werkt men aan een nieuw partnerprogramma.
Magic Software bevindt zich aan de vooravond van grote structurele veranderingen. Onlangs is al de nieuwe iBolt-divisie in het leven geroepen en met de introductie van eDeveloper V10 wordt in juli ook de eDeveloper-divisie gestart. De divisies worden speciaal opgezet om zodoende meer focus te leggen op de producten van Magic. “Deze divisies zorgen voor meer business via het kanaal”, meent Regev Yativ, managing director EMEA bij Magic Software en de nieuwe managing director van de divisie eDeveloper Composite Applications. “Wij zijn een bedrijf dat op wereldwijde schaal ervaring opdoet en deze divisies zorgen voor im- en export van kennis. We gaan dan ook agressief via het kanaal verkopen en uiteindelijk willen we een 100 procent indirect verkopend bedrijf worden.”
Kennis van applicaties
Met het aanpassen van de organisatie schuiven er ook automatisch poppetjes door naar andere functies. Hierdoor wordt per 1 juli John Verwaaijen als countrymanager Benelux aangesteld. “Ik werk al zes jaar voor Magic Software en ik ken het Nederlandse kanaal goed”, meent Verwaaijen. “Mijn taak wordt om meer op het indirecte segment te leunen en een sterk kanaal op te bouwen en uit te breiden. Er is veel werk te doen, want we veranderen van een bedrijf met twee verkoopkanalen naar een bedrijf dat totaal indirect gaat. Daarom zoek ik nog naar nieuwe partners en ga ik me bezighouden met het opwaarderen van de huidige partners. Nieuwe resellers moeten kunnen aantonen dat ze met zware bedrijfsapplicaties kunnen omgaan en weten hoe ze deze moeten verkopen. Pas daarna gaan wij ze trainen en certificeren en zetten we gezamenlijk het eerste project op.”
Naast de indirecte ‘move’ van Magic Software gaat het bedrijf zich op nog drie andere gebieden richten de komende tijd. Zo gaat Magic zich meer richten op isv’s in de IBM-markt, wordt de samenwerking met SAP Business One verder uitgebreid en worden bestaande klanten extra beloond voor hun loyaliteit. Rondom eDeveloper wordt een nieuw partnerprogramma opgebouwd dat binnen drie kwartalen ingevoerd moet zijn. “Veel veranderingen dus die de bedrijfsvoering versoepelen”, sluit Yativ af. “Veranderingen die ook de klantenservice gaan verhogen en uiteindelijk hopen we op meer interactie met ons kanaal.”