Maxcom N.V., toonaangevend distributeur op het gebied van storage en netwerk video heeft de distributierechten verworven voor de IQeye producten van IQinVision.
“De IQeye netwerkvideo camera’s behoren tot de top als het om megapixel technologie gaat”, zegt Ger Neef, product group manager bij Maxcom. “IP video camera’s met 1 tot 3 megapixels worden gebruikt voor toepassingen waar scherpte tot in het kleinste detail vereist is. Applicaties voor kentekenplaat-, persoons- of object- herkenning vereisen simpelweg een dergelijke hoge kwaliteit videobeeld, waardoor de toepassing optimaal tot haar recht komt. Ook zijn de mogelijkheden om digitaal te zoomen met megapixel camera’s veel groter en kunnen in uiteenlopende toepassinggebieden het aantal benodigde”standaard resolutie camera’s” drastisch gereduceerd wordt wat aanzienlijke kostenbesparingen oplevert. Het assortiment van IQinVision past uitstekend in het gamma aan oplossingen, producten en diensten dat Maxcom met haar VideoGuard divisie biedt aan de ICT en beveiligingbranches.”
In ruim 90% van de camerasystemen (bewaking) wordt niet "live" gekeken, maar wordt het opgenomen beeld na een incident opgezocht. Deze werkwijze is voor veel gebruikers de belangrijkste drijfveer om naar megapixel technologie over te gaan omdat de in megapixel resolutie opgenomen beelden enkele keren zoomen toelaten zonder kwaliteitsverlies. Dit is niet mogelijk met CCTV (analoge camera) systemen. Dit kwaliteitsaspect kan het verschil betekenen tussen een videobeeld met personen waarvan die niet of wel herkend kunnen worden!
“In Maxcom hebben we een zeer vooruitstrevende distributiepartner gevonden”, aldus Martijn Kolenbrander, Sales Manager Europe voor IQinVision. “Maxcom heeft de afgelopen jaren met groot succes de Nederlandse markt voor IP-Video weten te ontwikkelen en zet dit nu voort met onze producten. De markt voor Intelligent Megapixel IP Video zal de komende jaren een grote groei laten zien en Maxcom heeft de juiste achtergrond, kennis en ervaring om hun klanten mee te laten profiteren van deze markt. Wij zien Maxcom dan ook niet als “een”distributeur maar als kennis partner voor ons en voor de klanten van Maxcom.”