Informatica Corporation gaat een samenwerking aan met AppExchange van Salesforce.com. Het bedrijf geeft het klanten de mogelijkheid gegevens in hun databases makkelijk over te zetten naar de online crm-applicatie van Salesforce.com.
Klanten kunnen met de Informatica-tool PowerCenter Connect een brug bouwen tussen hun databases en Salesforce.com. Het is de eerste stap die Informatica zet op het ‘on-demand’ vlak. Een volgende stap is de databaseserver zelf bij Salesforce.com te plaatsen. Daarna wil Informatica ook samenwerken met andere ‘on-demand’-leveranciers. De lokatie van de server zal dan weinig meer uitmaken.
“Software-as-a-service wordt door outsourcing steeds belangrijker”, zegt Informatica-ceo Sohaib Abbasi op de gebruikersbijeenkomst die deze week plaatsvindt in San Francisco. Informatica zet deze stap dan ook om aan de vraag van cio’s en it-managers te voldoen.
De softwareleverancier hoopt zo echter ook meer klanten in het mkb aan te trekken. Salesforce.com hoopt met deze samenwerking meer en grotere (Informatica) klanten te laten overstappen naar zijn crm-platform.