Adaptec geeft nieuwe bonusuitkeringen en trainingen om nieuwe resellers te trekken in Europa. Hiermee kunnen kanaalpartners Adaptec-producten en -oplossingen makkelijker verkopen en hiermee extra winst behalen.
De veranderingen volgen op de recente herstructurering van kernactiviteiten bij Adaptec. Met het nieuwe programma speelt Adaptec in op de behoeften van de bestaande kanaalpartners. Bovendien verwacht het bedrijf hiermee in Europa in het komende jaar 250 nieuwe partners aan te trekken. Het programma is gericht op software- en hardware-resellers, systeemontwikkelaars en systems integrators die storage- en databeveiligingsservices bieden aan eindgebruikers.
Het Connect Partner Programme kent drie niveaus: het hoogste niveau van Connect Platinum Partners, de middenlaag van Connect Advantage Partners en het instapniveau van Connect Partners. De grootste veranderingen in het programma zijn van toepassing op de middenlaag van Connect Advantage Partners. Naast tal van extra's kunnen deze partners rekenen op uitkeringen van vijf procent over hun omzet als ze de kwartaaldoelen van 12.500 euro omzet of meer op Adaptec-producten realiseren. Ze profiteren ook van technische product- en salestrainingen zowel online als op locatie. Dit voordeel gold voorheen alleen voor de Connect Platinum Partners op het hoogste niveau.
Een ander voordeel voor Connect Advantage Partners is de deelname aan het not-for-resale-programma van Adaptec, dat op bepaalde producten kortingen van 50 procent biedt. Daarnaast krijgen ze verkoopondersteuning toegewezen vanuit Adaptec en ontvangen ze actuele technische en verkoopinformatie via een nieuwe partner-portal. Tevens biedt de Adaptec-website bij de verkoopadressen een directe link naar de partnerhomepage.