Trinicom, toonaangevend leverancier van multi-channel customer interaction oplossingen, heeft van Microsoft de officiële certificering ontvangen in het kader van het Independent Software Vendors (ISV)-programma. Trinicom ontwikkelt momenteel een adapter, waardoor zijn T5 software op de add-on lijst van Microsoft Dynamics CRM komt te staan. De combinatie van beide softwareoplossingen creëert een unieke propositie op het gebied van customer service en CRM.
De introductie van Microsoft Dynamics CRM was voor Trinicom aanleiding om zich aan te melden voor het ISV-partnerprogramma. Om ISV-partner te worden moet voldaan worden aan een aantal vereisten. De software van Trinicom heeft een platformtest ondergaan op zowel het gebied van Microsoft Windows Server als Microsoft SQL Server. Uit deze testen, in opdracht van Microsoft uitgevoerd door Veritest, is gebleken dat T5 voldoet aan onder andere de vereisten op het vlak van stabiliteit en het goed omgaan met het besturingssysteem. Daarnaast heeft een aantal klanten van Trinicom een positieve referentie afgegeven, een andere vereiste om toe te kunnen treden tot het ISV-programma.
Trinicom beschouwt zijn T5 oplossing voor de afhandeling van multi-channel klantcontacten als een waardevolle aanvulling op de CRM-oplossing van Microsoft. De software van Trinicom is gebaseerd op het Microsoft-platform en beide oplossingen zijn zeer geschikt voor de mid-market, een belangrijke doelmarkt voor beide partijen.
Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom: “Toetreding tot het ISV-partnerprogramma is een belangrijke stap voor Trinicom. Het bewijst dat we software ontwikkelen die aan de eisen van een gigant als Microsoft voldoet, zodat we op de add-on lijst komen te staan. Met name met het oog op onze verdere expansie in Europa is dat belangrijk. De CRM-software van Microsoft wordt puur en alleen via partners op de markt gebracht, dat past geheel in onze filosofie om via partners Europa in te gaan. Met deze combinatie van oplossingen zien wij interessante kansen om de Europese call- en contactcentermarkt te veroveren.”