De Amerikaanse producent van IP-telefonie, Grandstream Networks Inc., is een pan-Europese samenwerking aangegaan met 4G Distribution.
Grandstream heeft de afgelopen twee jaar vrijwel alle prijzen binnen IP-telefonie gewonnen, en scoort nu goed op haar eigen markt. Een gerichte inzet op de Europese markt heeft op zich laten wachten, ”maar langzamerhand werd de vraag dermate hoog, dat wij niet langer konden blijven toekijken”, vertelt Melissa Moulton, verantwoordelijk voor de activiteiten van Grandstream binnen Europa.
”Voor een producent als wij is het kiezen van een juiste partner-setup een van de belangrijkste factoren om succes op een nieuwe markt te krijgen. Daarbij is de keuze gevallen op 4G Distribution. Wij zijn namelijk van mening dat een gespecialiseerde en toegewijde partner in hogere mate onze producten de benodigde aandacht zal geven, dan als wij voor een van de broadliners hadden gekozen. En naast het feit dat 4G zich uitsluitend heeft gespecialiseerd in netwerken en IP-telefonie en reeds een verkoopmarkt heeft opgebouwd in de belangrijkste landen in Europa, was het van doorslaggevend belang dat 4G een flexibele en daadkrachtige organisatie is die onze ideeën en visies deelt”, aldus Melissa Moulton.
Vanuit de visie van 4G past Grandstreams productassortiment perfect in de overkoepelende strategie om een belangrijke speler binnen de IP-telefonie te worden, ”en het lag voor de hand om een samenwerking met Grandstream aan te gaan op het moment dat de gelegenheid zich voordeed. Het ziet er al naar uit dat Grandstream toonaangevend zal worden op het gebied van IP-producten voor SOHO”, zegt Mads Dahl-Larsen, algemeen directeur van 4G.
”Grandstream heeft enorm veel succes in de VS en grote delen van Azië, omdat ze van meet af aan ervoor heeft gekozen om IP-telefoons en adapters voor de particuliere markt en het midden- en kleinbedrijf te produceren, waarentegen veel van de gevestigde producenten van mening waren dat IP-telefonie eerst op de professionele markt zou doorbreken, zoals met zo veel andere nieuwe technologieën is gebeurd.”
”Want ook al staat IP-telefonie hoog op het prioriteitenlijstje van veel bedrijven, toch wordt er nauwelijks op dit gebied geinvesteerd totdat de markt doorzichtiger is geworden. Particulieren hebben daarentegen meer zin om wat geld aan iets nieuws te besteden” aldus Mads Dahl-Larsen, en vervolgt:
”De veelbelovende dagen van de onbegrensde mogelijkheden in de IT-branche zijn geteld, en een van de redenen van ons succes is juist dat wij erin zijn geslaagd onze groei te beperken. Onze plannen omvatten het opzetten van diverse kantoren binnen Europa, maar het moet op een gecontroleerde manier gebeuren, zodat wij met de markt mee kunnen groeien en geen onnodige risico’s lopen”, aldus Mads Dahl-Larsen.