Verizon Business lanceert vandaag Hosted IP Centrex in Europa, een belangrijke component uit het nieuwe Verizon VoIP dienstenpakket dat tijdens de beurs VON Europe 2006 in Stockholm werd gepresenteerd. Verizon Hosted IP Centrex stelt bedrijven in staat om eenvoudig en tegen lage kosten gebruik te maken van verbeterde voice en data applicaties waardoor de productiviteit van de medewerkers zowel binnen als buiten kantoor wordt verbeterd. Een heel scala aan web-based functionaliteiten draagt daaraan bij.
Verizon Hosted IP Centrex is een IP telefonie oplossing die bedrijven een krachtige, flexibele en schaalbare dienst biedt met de mogelijkheid van werken op afstand (thuiswerken), nummerkiezen via het toetsenbord, een automatische wachtfunctie en web-based receptiediensten. Doordat het wordt geleverd in een samengevoegd, kostenbesparend pakket en uitgevoerd en beheerd wordt door Verizon Business, hoeven bedrijven niet te investeren in de apparatuur en software van een telefooncentrale (PBX) of van een IPBX centrale en in het onderhoud daarvan. Beheer van gesprekken en gebruikersapplicaties worden in deze service opgenomen in het netwerk van de provider.
“Verizon Hosted IP Centrex is een geweldige oplossing voor bedrijven die nieuwe vestigingen openen of die zoeken naar alternatieven voor IP PBX oplossingen,” zei Roberta Mackintosh, director of international products bij Verizon Business. “Bedrijven die groeien worstelen met de besluitvorming over investeringen in een nieuwe spraakcommunicatie infrastructuur voor hun nieuwe vestigingen en voor een groeiend aantal medewerkers. Zij voorkomen liever dat ze een investering doen waarvan ze al snel moeten concluderen dat de grenzen van de mogelijkheden ervan bereikt zijn.
“Verizon Hosted IP Centrex vergt beperkte investeringen terwijl het aantal gebruikers dat kan worden aangesloten op elk gewenst moment kan worden aangepast zonder extra investeringen,” zo vervolgde Mackintosh. “Bovendien wordt deze dienst buiten de deur beheerd, en dat is een extra voordeel om operationele kosten te beperken. De dienst reduceert in sterke mate het beroep dat het bedrijf doet op haar IT personeel”.