Aspect Software, Inc.™, het grootste bedrijf ter wereld dat zich volledig richt op contact centers, kondigt een nieuwe ontwikkeling aan in de Unified IP strategie. In het laatste kwartaal van 2006 brengt het bedrijf Aspect® Unified IP™ op de markt. Deze nieuwe oplossing biedt alle functionaliteit van de huidige Aspect Software Unified productlijn: een complete contact center oplossing voor zowel inbound, outbound als blended contact in een schaalbare omgeving en met één beheersysteem voor 15.000 medewerkers. In aanvulling daarop stelt de oplossing bedrijven in staat om hun telefoonverkeer te regelen zoals ze willen: via closed IP, open source IP of via telefoonlijnen.
Aspect Unified IP bestaat uit een ACD (automatic call distributor), voice portal, quality management en recording, een predictive dialer en Internet contact. De oplossing voorziet daarnaast in rapportages, routering en beheer over alle elementen van het systeem heen. Aspect Unified IP kan hosted worden ingezet en biedt ruimte voor meerdere bedrijfsonderdelen op hetzelfde systeem (multi-tenancy). De oplossing werkt op basis van het type telefoonverkeer waaraan het bedrijf zelf de voorkeur geeft: open source IP PBX (zoals Asterisk IP PBX Business Edition™), closed source IP PBX, Session Initiation Protocol (SIP) of traditionele telefonie.
“De fusie van Aspect Communications en Concerto Software heeft het mogelijk gemaakt om versneld Aspect Unified IP te ontwikkelen. We hebben de beste componenten samengebracht van drie van onze producten – Aspect EnsemblePro, Aspect Uniphi Suite en Aspect Enterprise Contact Server”, aldus Ralph Breslauer, Executive Vice President of Global Sales and Marketing van Aspect Software. "Met Aspect Unified IP doen we wat we aan onze klanten hebben beloofd. We brengen de onderdelen van de technische contact center omgeving samen (convergentie) en verminderen de benodigde systeemintegratie – op een manier die hen de beste keuzemogelijkheden biedt om hun specifieke wensen in te vullen."