Verizon Business lanceert vandaag een breed pakket van VoIP oplossingen dat wereldwijd opererende klanten een simpele en efficiënte manier biedt voor de overgang van voice en data naar IP technologie. Omdat de diensten lopen via managed networks, in plaats van via het publieke Internet, kunnen klanten de kosten-, functionaliteit en productiviteitsvoordelen van VoIP realiseren zonder in te leveren op de betrouwbaarheid en kwaliteit die ze gewend zijn in het traditionele zakelijke telefoonverkeer.
De uitgebreide serie van oplossingen, werd aangekondigd op VON Europe 2006 in Stockholm, en voegt Hosted IP Centrex, IP Trunking, Managed IP PBX en een verbeterde IP Integrated Access aanbieding toe aan het bestaande dienstenpakket van Verizon VoIP. Daarnaast lanceert Verizon Business een wereldwijde VoIP Gateway service voor de ‘wholesale’ markt (resellers) via de business unit International Partner Solutions.
Het Verizon VoIP dienstenpakket omvat een reeks van IP communicatie-oplossingen voor ondernemingen die op zoek zijn naar wegen om de manier waarop ze zaken doen te veranderen. Het Palais de Congrès de Paris in Frankrijk, het welbekende congrescentrum in Parijs, is een klant die reeds gebruik maakt van de voordelen van Verizon VoIP. Het bedrijf wilde een VoIP oplossing implementeren waarbij voice- en datanetwerken zouden samengaan, haar zakelijke telefonie toepassingen uitbreiden en tegelijkertijd de bestaande op TDM gebaseerde PBX architectuur maximeren. IP Integrated Access was aantoonbaar de ideale eerste stap in de convergentie van de netwerken.
“Op grond van onze goede ervaring met een kwalitatief hoogstaande voice service van Verizon Business gedurende meer dan vier jaar en IP diensten gedurende meer dan een jaar, hebben we besloten het partnership te continueren in een volledige overgang naar een VoIP oplossing", zei Thierry Vaneycke, telecom en audiovisual director van het Palais des Congrès. "De Verizon VoIP oplossing biedt ons een flexibele aanpak van bereikbaarheid waarbij we onze bestaande PBX (telefooncentrale) inzetten. Zo zijn we met gebruikmaking van IP in staat extra functionaliteit te creëren zonder de bestaande infrastructuur te veranderen, terwijl we tegelijkertijd de voordelen van VoIP voor ons bedrijf hebben. We weten dat we in staat zijn te migreren naar elk type VoIP oplossing, variërend van een samengevoegde IP connectivity voor een IP PBX infrastructuur tot een volledige door Verizon beheerde IP PBX of Centrex oplossing voor al onze locaties”.
John Irvine, vice president international marketing bij Verizon Business zei: “Ons brede VoIP dienstenpakket is zeer krachtig omdat het in staat stelt de communicatie infrastructuur van klanten die veel geografisch uit elkaar liggende locaties hebben, te rationaliseren. We weten dat geen twee bedrijven hetzelfde zijn, en we helpen klanten daarom in de overgang naar een samengevoegde IP omgeving met een stappenplan dat bij hen past. Met ons nieuwe dienstenpakket kunnen we klanten helpen om de complexiteit van ontwikkelen en operationeel maken van VoIP diensten te vereenvoudigen, terwijl tegelijkertijd de traditionele belemmeringen voor een overgang naar een samengevoegde IP omgeving worden weggenomen”. Vanwege de unieke breedte en vanwege de mogelijkheid de netwerken onderling goed te laten samenwerken, heeft het dienstenpakket in de Verenigde Staten al veel lof gekregen, zoals ondermeer bleek in de toekenning van de Innovation Award van het blad Network Magazine US 2005.
Over Verizon IP Integrated Access
Verizon IP Integrated Access, het eerste element van het Verizon VoIP dienstenpakket werd in 2005 gelanceerd en stelt klanten in staat hun IP evolutie te beheersen. Door middel van de Private IP service van het bedrijf met gebruikmaking van ‘multi-protocol label switching (MPLS)’ of via een specifiek Internet access circuit bij Verizon, biedt het een volledig beheerste dienst die direct geïmplementeerd wordt in het access en IP netwerk. Daarmee worden investeringen voor de klant vermeden. De traditionele telefooncentrale van de klant draait mee. Verizon Business stelt in staat simpelweg inkomend en uitgaand telefoonverkeer te routeren over het bestaande IP specifieke of Private IP- netwerk zonder veranderingen aan de telefooncentrale, zonder upgrades van het Local Area Netwerk of extra training van de gebruikers.
Verbetering servicepakket voor bedrijven en geografische dekking
Verizon Business breidt de propositie voor IP Integrated Access uit door ondersteuning voor Basic Rate Interfaces voor de telefooncentrale toe te voegen aan de bestaande propositie waarin Primary Rate Interfaces worden ondersteund. Een andere extra service is Legal Interception voor de Duitse markt, waarmee aansluiting op plaatselijke wetgeving verzekerd is. In de tweede helft van 2006 zullen ook nog DSL en Ethernet toegang aan dit dienstenpakket worden toegevoegd.
In aansluiting op deze verbeteringen zijn op de beurs VON in Stockholm de volgende diensten van Verizon Business gelanceerd:
* IP Trunking – verbindt een IP PBX platform met het bedrijfsdatanetwerk en met het openbare telefonienetwerk via een enkele IP verbinding
* Hosted IP Centrex – een krachtige, flexibele en schaalbare telefoniedienst met veel extra functionaliteit via een innovatief platform dat wordt beheerd door Verizon Business.
* Managed IP PBX – een volledig beheerd IP PBX dienst toegesneden op de individuele eisen van de afnemer.
In het kader van geografische dekking van de belangrijkste diensten uit het Verizon VoIP dienstenpakket zullen tegen het eind van 2006 in 18 landen de diensten toegesneden zijn op de lokale, met administratie en user interface in de eigen taal. Het gaat onder meer om de volgende landen: Engeland, Frankrijk, Duitsland, Nederland, België, Oostenrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Spanje, Zweden, Zwitserland, Australië, Zuid Afrika en de Verenigde Staten.
Wholesale VoIP Gateway diensten
De wereldwijde VoIP Gateway Service, die wordt verkocht via de International Partner Solutions business unit van Verizon, stelt wholesale klanten in staat om volledige IP telefonie via het openbare telefoonnetwerk aan te bieden, trunking diensten en de mogelijkheid om wereldwijd gesprekken te beëindigen via een enkele en aanpasbare oplossing. Het resultaat hiervan is lagere operationele kosten, gereduceerde beheerkosten, concurrerende prijzen en natuurlijk toegang tot het partnernetwerk van Verizon.