Softwareleverancier Mamut breidt zijn partnerkanaal uit. Hiermee wil het bedrijf inspelen op de groeiende vraag naar financiële, CRM- en weboplossingen vanuit het mkb.
Het bedrijf is aan het groeien en heeft partners nodig om die groei in goede banen te leiden. Mamut wil nog voor het einde van dit jaar het aantal Nederlandse resellers verdrievoudigd hebben van 25 naar 75 resellers. Dave Kroder, country manager Nederland: “Partners breiden de mankracht van een bedrijf uit, vooral omdat ze heel goed toegevoegde waarde kunnen bieden.” Zelf heeft Mamut die mankracht niet, waardoor partners onontbeerlijk zijn.
Om partners te ondersteunen biedt Mamut workshops, seminars, maar ook certificeringstrainingen. Kroder: “Resellers die startende bedrijven, eenmanszaken of kleine ondernemingen als klant hebben, kunnen veel voordeel halen uit het Mamut-partnerschap.”
Het partnerprogramma bestaat uit drie niveaus. Resellers met een Mamut Provider status krijgen een marge van 30 procent. Een Authrorised Mamut Provider krijgt meer ondersteuning en een marge van 40 procent. Als hoogste status heeft Mamut de Authorised Mamut Center, die dezelfde marge en daarnaast een intensieve samenwerking met Mamut biedt.
Resellers kunnen bovendien verschillende verkoop- en producttrainingen volgen en gebruikmaken van marketingmateriaal. Bovendien kunnen ze via Mamut Report online contact krijgen met Mamut-specialisten op de reseller-afdeling.