Cognitive komt naar Europa. De Amerikaanse fabrikant van barcode printers voor de lowend markt is in onderhandeling met distributeurs. Daarnaast introduceert het een nieuwe lijn die gericht is op de middenmarkt.
Cognitive had tot begin dit jaar één distributeur. Nu is Cognitive toe aan regionalisering. “Daarvoor zoeken we in alle landen distributeurs”, aldus Janet Barraclough, de Europese channel manager van Cognitive. Aan het eind van het jaar wil Barraclough het distributiekanaal op orde hebben. “Binnen zes maanden willen we een gefocused recruitment programma klaar hebben”, vertelt Barraclough. Voor resellers heeft Cognitive een standaard partnerprogramma met rebates, incentives en bonussen. “Een deel van de tools gaan via de aan te stellen distributeurs.”
Verder verbreedt Cognitive zijn focus naar de middenmarkt. Barraclough: “We zaten altijd in de desktopmarkt, waar de producten goedkoop zijn en voor de low-end klant bedoeld zijn.” De nieuwe producten zijn bedoeld voor de klanten die meer prestaties van de apparaten eisen, maar niet het geld hebben om een grote machine neer te zetten. “Ook kunnen klanten ervoor kiezen om twee of drie lokale machines neer te zetten in plaats van één grote”, laat Barraclough ten slotte nog weten.