Nashuatec lanceert vandaag een nieuw huurconcept dat resellers kunnen gaan verkopen aan vooral mkb-bedrijven. All IN moet de huidige resellers hierbij gaan ondersteunen, maar Nashuatec zoekt ook voor dit concept nieuwe resellers die bij voorkeur nog geen hardware verkopen.
Nashuatec is van oudsher bekend uit de copier- en printerhoek. Het bedrijf is zich echter steeds meer aan het profileren als bedrijf dat zich bezig houdt met de complete documentstroom. Nashuatec richtte zich vooral op de grotere bedrijven waarbij ongeveer 98 procent van alle contracten op huurbasis wordt afgesloten. Dit concept brengt Nashuatec nu ook naar het mkb, een markt waar huurconcepten niet aan de orde van de dag zijn. “En dat is raar,” meent Hans Tervoort, manager dealer sales bij Nashuatec. “Dit soort bedrijven hebben al de faciliteiten liggen voor de documentstroom, dus zou het makkelijk zakendoen moeten zijn. Toch gebeurt dit op de een of andere manier niet en dat is zonde. Met All IN willen we hier een einde aan gaan maken.”
Commercieel aanspreekpunt
Volgens Nashuatec vergt een huurconcept slechts een iets lichtere inspanning van de resellers, maar is de opbrengst des te hoger. Tervoort: “Als je momenteel hardware als reseller afzet, verdien je een eenmalige marge van ongeveer 5 procent. Als je een huurcontract met je klant afsluit kan deze marge wel oplopen tot 40 procent, afhankelijk van de looptijd natuurlijk. Resellers verdienen aan het afsluiten van het contract, maar krijgen ook marge over alle inkomsten die wij genereren in het vervolgtraject. De reseller blijft het commerciële aanspreekpunt en wij verlenen de service. Dat is ook het grote voordeel van All IN, de reseller behoudt zijn klantcontact en is door de looptijd van het contract verzekerd van continuïteit.”
Voor het All IN-programma zoekt Nashuatec nog nieuwe resellers die bij voorkeur geen hardwareachtergrond hebben. Het bedrijf denkt dan vooral aan resellers uit de software- en netwerkhoek die de Nashuatec-hardware erbij kunnen gaan doen. Nashuatec gaat de komende tijd nieuwe resellers benaderen en het huidige reselleraantal moet van vijftig naar honderd worden opgeschroefd. Hiervoor zet Nashuatec marketingmateriaal in om zowel de resellers te overtuigen als zijn klanten. Certificeringen zijn niet vereist en ook worden er geen targets opgelegd Van resellers wordt eigenlijk alleen verwacht dat ze een actief verkoopteam hebben dat ook regelmatig op de weg zit. Daarnaast traint Nashuatec waar nodig op commercieel of technisch vlak. “Eigenlijk is All IN een puur ontwikkelplan voor resellers om een hardwareplan te kunnen neerleggen bij zijn klant”, aldus Tervoort. “Groot voordeel voor hen is dat contractperiodes vier of vijf jaar duren waarbij zij de contactpersonen zijn. Daarnaast nemen wij soms lastige services op ons en versturen wij nieuwe toners naar zijn klant als dat nodig is.”