Softwareleverancier Mamut ASA neemt het Deense product- en technologieplatform ServiceSuite over. ServiceSuite is een softwareoplossing die e-commerce met kwalitatief hoogstaande klantenservice combineert. Mamut integreert de software – die mobiele-verkoopmogelijkheden, e-commerce, boekingen en planning omvat – in het binnenkort te introduceren Mamut Business Network.
"Met de acquisitie van deze mobiele-serviceoplossing versterken we onze positie op de mkb-markt", zegt Eilert Hanoa, CEO van Mamut ASA. "Door deze veelomvattende oplossingen op te nemen in het Mamut Business Network, kunnen kleine en middelgrote organisaties maximaal profiteren van de mogelijkheden."
Met ServiceSuite verbreedt Mamut zijn aanbod voor dienstverlenende mkb-bedrijven in de zes Europese landen waarin het bedrijf actief is. ServiceSuite wordt met Mamut Business Software en het Mamut Business Network geïntegreerd. Dat betekent een uitgebreidere functionaliteit voor mkb-bedrijven die behoefte hebben aan geavanceerde mobiele oplossingen om hun serviceniveau te vergroten.
Mamut lanceert ServiceSuite in de loop van 2006 in Nederland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk en Ierland als integraal onderdeel van het Mamut Business Network en als stand-alone oplossing. ServiceSuite wordt al gebruikt in Denemarken, Zweden en Noorwegen. Mamut betaalt 2,3 miljoen Deense kronen voor ServerSuite, waarvan een miljoen in cash en 100.000 aandelen in Mamut ASA tegen een prijs per aandeel van 14 Noorse kronen.