Borland Software Corporation (NASDAQ:BORL), wereldwijd marktleider op het gebied van Software Delivery Optimization (SDO), heeft bekendgemaakt dat de acquisitie van Segue Software, Inc. is afgerond.
Segue (NASDAQ:SEGU) is de internationale expert in het leveren van oplossingen voor het bepalen, meten, beheren en verbeteren van softwarekwaliteit. Borland en Segue bieden gezamenlijk een uitgebreid pakket van Application Lifecycle Management (ALM)-producten en -diensten. Deze zijn ontwikkeld om de kwaliteit van de software te verbeteren en de ontwikkeling van software beter beheersbaar te maken.
“Borland’s acquisitie van Segue is goed nieuws, omdat een echte ALM-oplossing niet alleen het testen ondersteunt, maar deze volledig integreert”, aldus Forrester-analisten Carey Schwaber en Carl Zetie in het in februari verschenen onderzoeksrapport *1. “Een voordeel van ALM-oplossingen is traceerbaarheid, één van de kerncomponenten van de wettelijke compliancevereisten.”
“Het proces van het beheren en op peil houden van de kwaliteit van software is zeer belangrijk, maar het is ook een complexe kwestie”, zegt Tod Nielsen, president en Chief Executive Officer bij Borland. “Organisaties verwachten van marktleiders zoals Borland dat zij hen helpen bij het reduceren van de complexiteit en het verbeteren van de voorspelbaarheid van het proces. Met de experts van Segue en hun kwaliteitsproducten zijn wij in staat verandering te brengen in de wijze waarop de industrie de kwaliteit van software ziet. Kwaliteit behoort niet alleen de prioriteit te zijn van de testers en kwaliteitsbeheerders, maar van iedereen binnen de organisatie die betrokken is bij de ontwikkeling van hoogwaardige software.”
Borland is gestart met het integreren van zijn ALM-producten met Segue’s Silk en SilkCentral®-productlijnen. Hiermee wordt de basis gelegd voor Borland’s Lifecycle Quality Management-oplossing, die later dit jaar wordt gepresenteerd. Deze oplossing helpt klanten bij het oplossen van kwaliteitsproblemen. De oplossing is gericht op het vroegtijdig identificeren van problemen, in tegenstelling tot het oplossen van problemen in een later stadium van het proces, wat veel kostbaarder is.
Lifecycle Quality Management is één van de vier kritieke software-ontwikkelingsprocessen die onderdeel zijn van de Software Delivery Optimization-visie van Borland. Borland ondersteunt klanten bij het beheersen van deze kritieke processen, die een combinatie zijn van de ALM-producten, toonaangevende procesoptimalisatie-diensten, opleiding en vaardigheidstrainingen. Borland biedt momenteel oplossingen voor IT Management en Governance, Requirements Definition Management en Changemanagement.
*1 Forrester Research, “Borland Picks Up Testing Tools, Drops Its IDEs,” Februari 2006