Borland gaat reorganiseren. Driehonderd medewerkers moeten het veld ruimen. Verder wordt een nieuwe business operations manager aangesteld.
De afdelingen waar de meeste ontslagen zullen vallen zijn de sales en professionele services. Deze afdelingen worden gecombineerd om een nieuwe field operations unit te vormen. Bovendien wordt klantenservice gecombineerd met research & development.
De inkrimping komt voort uit het herdefiniëren van Borland’s internationale plannen. Borland verwacht een kostenbesparing van 60 miljoen dollar te realiseren na het reduceren van het personeelsbestand, geografische consolidatie en het geplande afstoten van zijn Developer Tools Group , wat het bedrijf in februari dit jaar al bekend maakte.
De reorganisatie is ingezet om de software delivery optimization (sdo)-visie versneld uit te rollen door het op één lijn brengen van de investeringen en de strategische focus op de Application Lifecycle Management (ALM)-markt.
Volgens Borland is de reorganisatie nodig om te kunnen investeren in die markten die voor het bedrijf de meeste mogelijkheden genereren. In EMEA zijn dat Groot-Brittanië, Duitsland en de Benelux. Details over de herstructurering worden later dit jaar vrijgegeven.