Avaya komt met de MultiVantage Express op de markt, een communicatiesysteem voor bedrijven. Voor dealers betekent dit dat ze binnen twee uur hun klant van een telefooncentrale met allerlei extra’s kunnen voorzien.
Volgens Avaya-salesmanager Business Partners Jaco Pesschier is het product in nauwe samenwerking met partners tot stand gekomen. “Er was een sterke behoefte aan een product dat een lading aan applicaties in zich heeft. De MultiVantage Express heeft een hele rits aan applicaties standaard in zich. Het is een telefooncentrale met vast/mobiel integratie, softphone voor thuiswerken, call-center functionaliteit, voicemail en cti mogelijkheid.” Bovendien kan dit systeem tot vier lokaties van een bedrijf met elkaar verbinden.
Het systeem is gemakkelijk te installeren. Pesschier: “Een redelijk geïnformeerde reseller kan een basisinstallatie van het systeem in twee uur afronden.” Die partner krijgt een training om zich te certificeren voor het product.
Voordat Avaya dit product had, had het bedrijf een basistelefoonsysteem, waarbij de modules wel los verkrijgbaar waren, maar waarbij alles apart ingesteld moest worden. Pesschier: “De complixiteit lag hoog. De behoefte van partners was om een laagdrempelig product te hebben wat gemakkelijk te implementeren is. Met deze standaardoplossing is dat gelukt.” Maar als klanten nog steeds enkele modules bij hun telefoonsysteem willen, kan dat natuurlijk ook nog steeds, legt Pesschier uit.
Volgens telecom-distributeur Crane is de centrale vooral bedoeld voor bedrijven met een omvang tussen de 100 en 500 gebruikers. Rene Klein, managing director: “Applicatieintegratie en mobiliteit gaat steeds vaker leven in het middensegment. Het kost enorme inspanningen om applicaties te snappen. Nu is er een standaardoplossing die ook betaalbaar is voor deze groep.”
Voor Avaya is nu de volgende stap om dit concept uit te bouwen. Pesschier: “We willen graag bedrijfsapplicaties integreren met communicatieapplicaties. Hiermee komen ze nog dichter tegen elkaar aan te liggen.” Crane merkt dat er daardoor nieuwe markten voor het bedrijf open komen te liggen. Klein: “Ons kanaal ligt nu vooral in de voice-hoek. Daar komt de it-resellers nu bij.”