Recentelijk onderzoek van Heliview over de wijze waarop ICT managers op zoek gaan naar informatie over nieuwe ontwikkelingen op ICT-gebied, toont aan dat internet boven alles het belangrijkste medium is om op de hoogte te blijven: 99% zoekt hier naar informatie. Bijna 60% van de Nederlandse ICT managers kijkt minimaal eens per dag op internet met dit doel. Dit blijkt uit de Marketing & Channel Evaluation Survey van Heliview, een onderzoek onder 400 ICT managers van organisaties met meer dan 50 werknemers.
Naast internet blijft bijna 90% van de ICT-managers op de hoogte door informatie vanuit de eigen ICT leveranciers. Ondanks dat het merendeel van de ICT producten via resellers wordt verkocht, blijven resellers achter op de leveranciers voor wat betreft informatievoorziening. Slechts 70% van de ICT managers wordt door resellers geïnformeerd.
Ook wordt de informatiewaarde van ICT leveranciers beter gewaardeerd, namelijk een rapportcijfer 7,5, dan van resellers (7,3). ICT management heeft duidelijk weinig behoefte aan direct mail, de informatiewaarde wordt met een 5,8 beoordeeld. Overigens geeft ruim de helft van de respondenten aan direct mail slechts soms te lezen en zo'n 12% gooit direct mail op ICT gebied direct in de prullenbak. Ruim de helft van de respondenten die op zoek zijn naar informatie op internet, bezoeken hiervoor sites van leveranciers. Op de tweede plaats komen sites van resellers met nog geen 20%. Andere belangrijke sites om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen zijn Automatiseringsgids (17%) en Computable (10%).