@Voice en XB hebben aangekondigd intensiever te gaan samenwerken. @Voice wil naast het leveren en installeren van callcenter applicaties deze in de vorm van callcenter- en telefonieoplossing ook als volledig beheerde dienst kunnen gaan bieden, inclusief de daarbij horende infrastructuur.
Bij contactcenters komen spraak- en data-applicaties steeds dichter bij elkaar. Tegelijkertijd groeit bij bedrijven de wens om de infrastructuur, en dus ook de callcenter applicatie, te outsourcen waarbij optimale flexibiliteit in de kostenstructuur een belangrijke voorwaarde is. Het bundelen van de kennis van XB op het gebied van netwerken, telefonie en applicaties met de callcenter expertise van @Voice is een belangrijk initiatief om tegemoet te komen aan de wensen van de klanten en de markt.
Erik van Laar, algemeen directeur XB: “XB heeft al meer dan vier jaar ervaring met het leveren van telefoniediensten aan haar IP-VPN klanten. Na de overname van I.B.T. Corporate Services in september 2005 is daar ook het beheren van grote telefooncentrales aan toegevoegd en is een Hosted Voice portfolio ontwikkeld. Deze samenwerking met @Voice is een logische vervolgstap om klanten callcenter applicaties als dienst te kunnen gaan leveren op de manier zoals klanten dat al jaren van XB gewend zijn.”
Boudewijn Vermeulen, directeur @Voice: “De markt voor contactcenters groeit enorm en met name kleinere callcenters zijn in opkomst. Het leveren van een contactcenter als een dienst die 24 uur per dag 7 dagen in de week wordt beheerd is voor deze doelgroep enorm belangrijk omdat de investeringen in een volledig eigen callcenter omgeving vaak niet haalbaar of niet wenselijk zijn. In XB hebben we een partner gevonden waarmee we onze applicaties als een betrouwbare dienst kunnen aanbieden.”
@Voice zal zich richten op het verkopen en opleveren van de dienst en XB zal voor de infrastructuur en het beheer zorg gaan dragen. Op korte termijn worden al de eerste klantcontracten verwacht op basis van deze samenwerking.