Business Objects, leverancier van Business Intelligence software (BI), introduceert software waarmee bedrijven incentive-programma’s voor werknemers kunnen bijhouden. De nieuwe oplossing, BusinessObjects Incentive Compensation Management (ICM), zorgt ervoor dat bedrijven eenvoudig in staat zijn incentive-programma’s te plannen, commissies te berekenen, resultaten te analyseren en deze vervolgens intern te communiceren. Bedrijven kunnen op deze manier de prestaties van werknemers stimuleren en tegelijkertijd de kosten voor tijdrovende administraties reduceren.
De software is met name geschikt voor financiële dienstverleners. De meeste financiële instellingen gebruiken namelijk vaak meerdere incentive-programma’s voor hun werknemers. Het bijhouden ervan in eenvoudige programma’s of spreadsheets is vaak niet voldoende. Hierbij komt veel inefficiënt handwerk kijken wat vaak resulteert in fouten en zorgt voor vertragingen in de betaling van commissies.
Met BusinessObjects ICM hebben organisaties een geautomatiseerd systeem dat de processen van het plannen, berekenen, analyseren en communiceren van incentives optimaliseert. De applicatie biedt zelfs een oplossing voor de meest complexe incentive-plannen met meervoudige criteria voor het uitkeren van commissies. De oplossing zorgt ervoor dat bedrijven uitgebreide commissieformules kunnen hanteren, ‘wat als’ analyses kunnen loslaten op de incentiveplannen en resultaten eenvoudig kunnen communiceren.
“Met een incentivebudget van meer dan 125 miljoen dollar en complexe incentiveformules, wisten we dat we een geautomatiseerde oplossing nodig hadden. De keuze voor BusinessObjects Incentive Compensation Management was dan ook een logische”, aldus Jason Darby, Vice President incentive accounting bij de North Fork Bank. “Voorheen hadden we twee mensen nodig die ongeveer 80 uur per persoon per maand bezig waren met de administratie voor de incentives. Met Business Objects hebben we hier nog maar 8 uur per persoon voor nodig. Daarnaast is de oplossing transparant, waardoor het vertrouwen van werknemers in een correcte uitbetaling enorm is toegenomen. Het mes snijdt hierdoor aan twee kanten.”