Fluke Networks kondigt de beschikbaarheid van de geïntegreerde Distributed Network Analysis and Monitoring Solution aan. Met deze oplossing kunnen professionele netwerktechnici beschikken over centrale visie en functionaliteit voor het oplossen van problemen vanaf het ‘network operations center' (NOC), zowel op lokale als remote netwerken.
Op deze manier zijn netwerkbeheerders in staat tot een proactieve aanpak bij het beheer van een gedistribueerd bedrijfsnetwerk, zodat er hogere serviceniveaus voor de gebruikers kunnen worden geleverd, de Mean Time To Repair (MTRR) aanzienlijk wordt gereduceerd en tegelijkertijd de kosten worden verlaagd.
Terwijl externe kantoren goederen en diensten dichter bij de klanten en gebruikers brengen, moeten netwerkbeheerders omgaan met netwerken die in steeds grotere mate worden gedistribueerd. Laurie M. Orlov, analist bij Forrester, meldt in 'IT Needs To Do A Better Job Communicating With Remote Workers' van 14 september 2005 dat “hoewel externe medewerkers tevreden zijn over IT-ondersteuning deze gebruikers meer aandacht van IT nodig hebben dan hun on-site collega’s; hun productiviteit wordt onevenredig beïnvloed door systeemstoringen en technologische veranderingen.”