Juniper Networks heeft zijn J-Rewards-programma voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika verbeterd. Hiermee wil Juniper het programma flexibeler maken en meer draagvlak geven.
Deelnemers krijgen meer incentive-mogelijkheden en een gebruiksvriendelijker proces, aldus Juniper. Meedoen aan het programma is mogelijk voor alle Elite-, Select- en J-resellers in het EMEA-gebied. Voorwaarde is wel dat partners geregistreerd moeten staan als deelnemer aan het programma, met uitzondering van distributeurs. Punten kunnen met terugwerkende kracht vnaaf 1 januari 2006 worden verdiend met diverse afgeronde verkoopactiviteiten.
De verkoop van Juniper-producten op het gebied van beveiliging, routing en applicatieversnelling levert punten op. Daarnaast zijn er bonussen te verdienen en worden loterijen georganiseerd om de regelmatige verkoop van nieuwe en premiumproducten te stimuleren. Goede referenties van klanten, het behalen van gespecificeerde trainingscertificaten en de registratie van handelsbevorderende overeenkomsten zorgen eveneens voor extra punten.
Verkopers en technische medewerkers van resellers kunnen zich nu laten registreren en daarna individueel of als team beginnen met het verzamelen van beloningspunten. Het prijzenpakket bestaat onder meer uit tegoedbonnen van American Express en consumentengoederen (zoals tv's, camera's en horloges). Er zijn ook beloningen voor het complete team. Verzamelde punten zijn tevens in te wisselen voor donaties aan goede doelen.