Allied Telesyn, leverancier van end-to-end Ethernet/IP-toegangsoplossingen, introduceert VioCall(tm) Professional Connect. Deze VoIP-software is gericht op middelgrote tot grote ondernemingen die behoefte hebben aan een geavanceerde IP-telefonieoplossing. Met VioCall Professional Connect profiteren ze van een betaalbaar, betrouwbaar en volledig op software gebaseerd communicatieplatform.
Gebruikers hebben met VioCall Professional Connect toegang tot één inzichtelijke interface voor al hun IP-applicaties voor spraak, video, instant messaging, aanwezigheidsdetectie, voicemail en unified messaging. Gebruikers hebben hiermee volledige controle over hun communicatie. De naadloze oplossing voorziet in slimme IP-telefonie voor ondernemingen van elke omvang en is eenvoudig in gebruik te nemen. Het systeem reduceert de operationele kosten, ondersteunt medewerkers op verschillende locaties en verhoogt de productiviteit van gebruikers.
"Met VioCall Professional Connect profiteren bedrijven van een hoogwaardige IP-oplossing die een scala van multimediamogelijkheden biedt, van spraak tot video", zegt Phil Jopa, Chief Technology Officer van Allied Telesyn. "Met deze geïntegreerde VoIP-communicatieoplossing speelt Allied Telesyn in op de marktverschuiving van bestaande spraakapplicaties naar VoIP. Hierdoor krijgen bedrijven toegang tot extra multimediadiensten, zoals de uitwisseling van videoberichten."
Kenmerkend voor VioCall Professional Connect is de keuzevrijheid voor eindpunten. Het product maakt gebruik van standaardprotocollen, zoals SIP en MGCP, om uitwisselbaarheid te garanderen. Daarnaast biedt het systeem complete migratiecomponenten voor op standaarden gebaseerde connectiviteit met bestaande TDM PBX-oplossingen. VioCall Professional Connect is schaalbaar tot 30.000 eindpunten. Het systeem is volledig af te stemmen op elke omgeving. Bedrijven kunnen zo kiezen voor de gehele of gedeeltelijke inzet van VoIP, afhankelijk van de voordelen en de bijbehorende kosten. Medewerkers op andere locaties en werknemers die veel reizen, kunnen hun nummer meenemen en beschikken zo over een mobiel kantoor.
VioCall Professional Connect voorziet in uitgebreide IP-PBX-functionaliteit. De oplossing is geschikt voor organisaties met 50 tot 30.000 medewerkers. Voor kleinere bedrijven zijn het gebruiksgemak en de betaalbaarheid aantrekkelijke aspecten, terwijl grote, veeleisende ondernemingen met deze oplossing beschikken over alle benodigde multimediamogelijkheden.
Door de flexibele omgeving die optimaal gebruikmaakt van Microsoft Outlook, is VioCall Professional Connect breed inzetbaar. Medewerkers kunnen gebruikmaken van een webinterface of via een Outlook-applicatiescherm instellen waar ze zich bevinden en wat hun beschikbaarheid is. Op basis van deze instellingen leidt VioCall Professional Connect de gesprekken vervolgens automatisch naar de juiste locatie.
Beheerders van telefoniesystemen profiteren van uitgebreide inzetmogelijkheden die direct in de kern van de transactie-engine zijn ingebouwd. Automatic Load Balancing en server-to-server-back-upmogelijkheden zorgen voor een hoge mate van redundantie en flexibiliteit. Voor externe aanbieders van applicaties is VioCall Professional Connect aantrekkelijk vanwege zijn Service Oriented Architecture. Deze biedt een toegankelijke interface voor het programmeren van applicaties, die eenvoudige interactie garandeert. Service Oriented Architectures resulteren in lagere ontwikkelkosten en een kortere time to market. VioCall Professional Connect reduceert kosten en vermindert de complexiteit door de implementatie van soft-trunking-technologieën. Met deze oplossingen kunnen organisaties optimaal profiteren van de dalende kosten voor VoIP.
VioCall Professional Connect maakt deel uit van het innovatieve VioCall framework van Allied Telesyn. Andere componenten hiervan zijn VioCall Subscriber Connect voor de carriermarkt, VioCall Express Connect voor kleinere bedrijven en VioCall READY!, het hardwarecertificeringsprogramma van Allied Telesyn binnen het VioCall-aanbod.