Met ITIL Practitioner Support & Restore (IPSR) voegt Quint Wellington Redwood een nieuwe efficiënte en voordelige training toe aan zijn brede aanbod van ITIL-gerelateerde trainingen. Deelnemers kunnen deze training in vier dagen doorlopen. Dit is exclusief één dag voor het examen en de gedegen voorbereiding hierop. In deze periode kunnen deelnemers een certificering ontvangen voor drie ITIL-processen: Service Desk Management, Incident Management en Problem Management. De compacte en geïntegreerde aanpak van de IPSR-training biedt deelnemers een uitgebalanceerde combinatie van kennis, expertise en certificering. Quint is een van de eerste aanbieders met een wereldwijde accreditatie van de ITIL Certification Management Board (ICMB). Partners kunnen de IPSR-training opnemen in hun ITIL-portfolio. Hiermee verbreden ze hun aanbod en kunnen ze hun omzet op het vlak van trainingen vergroten.
De nieuwe IPSR-training onderstreept de visie van Quint dat ITIL-gerelateerde trainingen wat betreft inhoud beter afgestemd moeten zijn op klantbehoeften. Dit is een andere insteek dan de bestaande trainingen, die zich meestal richten op één enkel proces.
De internationale ITIL Certification Management Board (ICMB) heeft de nieuwe trainingscertificaten en IPSR en IPRC (ITIL Practitioner Release & Control) in het leven geroepen als onderdeel van een vernieuwd internationaal certificeringsprogramma. De ICMB heeft een gezamenlijk voorstel van de examineringsinstituten EXIN en ISEB voor de examenspecificaties en accreditatievereisten voor de nieuwe IPRC- en IPSR-trainingen goedgekeurd. De nieuwe opleiding van Quint is volledig op deze vereisten afgestemd.
"Trainingen vormen vaak een grote kostenpost. Bovendien is het wat betreft planning vaak lastig om mensen bijvoorbeeld zes dagen te missen voor een training", zegt Georges Kemmerling, Senior Consultant bij Quint Wellington Redwood. "Met dit in het achterhoofd hebben wij de nieuw opgezette ITIL-trainingen in ons aanbod opgenomen. Klanten kunnen nu met vijfdaagse training een certificering krijgen voor drie ITIL-processen. Dit zal zowel wat betreft planning als prijs voordelen opleveren. Wij zijn bovendien in staat om deze training wereldwijd aan onze klanten aan te bieden. Met de ITIL-trainingen leggen we de basis voor een effectievere procesvoering bij onze opdrachtgevers. Het mes snijdt dus aan twee kanten: cursisten profiteren van een kennisverbreding, terwijl de procesresultaten verbeteren."