Mercury, leverancier op het gebied van Business Technology Optimization (BTO), heeft Remco van Dijk aangesteld als marketing manager. Van Dijk is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van Mercury-producten en -diensten in de Benelux. Hij volgt Nynke Barenholz op die deze functie ruim een half jaar op interim-basis vervulde.
Van Dijk heeft uitgebreide ervaring opgedaan in de IT-sector. Zo was hij 9 jaar werkzaam voor BMC Software Nederland, waar hij diverse Europese marketingfuncties bekleedde. Voor zijn komst naar Mercury was van Dijk werkzaam als Marketing Manager bij Want2Manage, een organisatie die vraag en aanbod voor software beheertools, mobiele dataoplossingen en source-diensten bij elkaar brengt.
Van Dijk: "Mercury heeft als organisatie een lange historie in de IT-industrie. De afgelopen jaren hebben wij ons voornamelijk gericht op het in lijn brengen van IT met de bedrijfsdoelstellingen. Daarvoor introduceerde Mercury in 2002 het concept Business Technology Optimization (BTO). Deze term wordt nu wereldwijd veel gebruikt. We leveren een complete suite BTO-oplossingen. Dat is niet bij iedereen bekend. Het is dan ook één van mijn doelstellingen om Mercury te positioneren als één van de belangrijkste leveranciers op dit gebied.”