CA heeft Gregor Petri aangesteld als Product Marketing Director voor de Business Unit Business Service Optimisation (BSO), een van de vijf Business Units waar CA recent zijn organisatie in heeft opgedeeld. Petri zal in die rol verantwoordelijk zijn voor de marketing en product-strategie rond CA’s service-, asset- en portfolio-management producten in Europa, Afrika en het Midden Oosten (EMEA). Daarnaast fungeert hij als liaison naar de wereldwijde ontwikkel- en marketingorganisatie in Islandia NY en is hij lid van CA’s internationale Marketing Leadership Forum.
CA genereert meer dan 1 miljard dollar omzet in EMEA en introduceerde onlangs zijn visie omtrent Enterprise IT Management (EITM). “Als Product Marketing Director BSO houd ik me onder andere bezig met de vertaling van die visie naar CA’s diensten en producten”, zegt Gregor Petri. “Het vereenvoudigen en formaliseren van processen, zodat ze beter beheersbaar worden, is een belangrijke pijler van EITM. De BSO-portfolio sluit daar naadloos op aan. Bovendien zijn de BSO service- en portfolio-management oplossingen onmisbaar voor het realiseren van betaalbare corporate governance en compliance. Ik kijk dan ook met plezier uit naar deze nieuwe uitdaging.”
Het in de markt introduceren van innovatieve technologieën is duidelijk de rode draad in Petri’s loopbaan. Voordat hij in 2003 bij CA Nederland in dienst trad als Marketing en PR Director, was hij bij Software AG als Sales & Marketing Director o.a. verantwoordelijk voor de introductie van de nieuwe XML- en webservices-oplossingen.
Tijdens de (eerste) internet bubble was Petri Product & Marketing Director van een van de eerste leveranciers van mobiele data-applicaties voor GSM’s ter wereld. In de tien jaar hiervoor bekleedde hij diverse functies bij Marcam, het latere Invensys Process Solutions. Bij Marcam was Petri ook lid van het 20 koppige team dat, in samenwerking met Microsoft, ‘s werelds eerste object georiënteerde ERP-applicatie voor het Windows-platform introduceerde.