Alcatel heeft vandaag bekendgemaakt dat het samen met Microsoft een formele alliantie aangaat voor de levering van geïntegreerde CRM- en contactcenter-oplossingen in EMEA, het Verre Oosten en Latijns-Amerika. De gezamenlijke oplossing integreert OmniTouch Contact Center Premium Edition van Alcatel, geoptimaliseerd om goed te kunnen draaien op het Microsoft serversysteem, met Microsoft Dynamics CRM 3.0, de onlangs geïntroduceerde CRM-oplossing van Microsoft.
De twee bedrijven zullen, als onderdeel van dit contract, een gezamenlijke business development en marketingstrategie uitvoeren dat gericht zal zijn op middelgrote bedrijven met contactcenters variërend van 20 tot 150 medewerkers. Alcatel en Microsoft, tezamen met hun business partners, zullen zich richten op de snelst groeiende contactcenter- en CRM-markt, alsmede hun krachten bundelen op partner- en andere evenementen. Tevens zullen wereldwijd in alle markten gezamenlijke training en certificering plaatsvinden van Alcatel's OmniTouch Contact Center Premium Edition en Microsoft Dynamics CRM, als onderdeel van deze overeenkomst.