Colt Telecom verbreedt zijn blik naar het middensegment. Het bedrijf wil het meerendeel van de handel in die markt indirect gaan doen.
De aanbieder van communicatieoplossingen geeft toe dat het bedrijf zijn organisatie niet had ingericht voor het bedienen van het middensegment. Marco Quispel, commercieel directeur van Colt: “We hadden geen speciale regelingen voor resellers die het middensegment bedienen, omdat we ons vooral richtten op de high-end markt. Veel zaken deden we zelf. Enkele zaken lieten we aan partners over.”
In het middensegment is het echter voor Colt aantrekkelijker om met resellers te werken. Daarom heeft het bedrijf gekozen voor verschillende servicebundels waarmee resellers gemakkelijk naar hun klant toe kunnen gaan, aldus Quispel.
Verder gaat Colt campagnes en acties houden voor hun resellers. Bovendien komen resellers in aanmerking voor bonusregelingen en commissie van Colt. Verder krijgen ze de mogelijkheid om hun oplossingen te bundelen met de Colt-producten. Quispel: “We starten hiermee onder ons eigen label, maar resellers kunnen op den duur ook onder whitelabel aan hun klanten leveren.” Volgens Quispel kunnen resellers hun klanten nu één contract aanbieden waar alles in zit.
Het telecombedrijf gaat actief leads aandragen en business naar de partner brengen. Quispel: “In het verleden waren we wat meer afwachtend in het middensegment. Maar dat is verleden tijd. We hebben onze organisatie aangepast om actief in de markt te kunnen zitten.”